Svärfar sur på mig, suck!

ksann

Fairings are for sissies!
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
.
Hur fan förklarar man (för en 60årig gubbe med en R100RS från 1983) varför man bytt sin K1200RS för en sporthoj?? Nu är han tydligen skitsur på mig... Han säger inget till mig förstås - bara gnäller till tjejen: "Men ni kan inte åka två på den!" "Den var ju en fin hoj!" blah blah blah... :rolleyes:

Vet inte egentligen varför jag bryr mig... :confused:

Faaaan vad han är jobbig! :huvet

ksann skrev:
Hur fan förklarar man (för en 60årig gubbe med en R100RS från 1983) varför man bytt sin K1200RS för en sporthoj?? Nu är han tydligen skitsur på mig... Han säger inget till mig förstås - bara gnäller till tjejen: "Men ni kan inte åka två på den!" "Den var ju en fin hoj!" blah blah blah... :rolleyes:

Vet inte egentligen varför jag bryr mig... :confused:

Faaaan vad han är jobbig! :huvet

Skit i han :confused: :confused:

Du har grymmast hoj i stan nu ju!

skaffa en hoj till tjejej med så är ju den biten löst. Och gamla griniga gubbar brukar lugna ner sig. min farsa gick fulade sig på sin gamla cb900 från 81 tills jag skaffa hoj. I minst 10år hade han haft den, sen tog det fasen inte många månader tills han köpte en Triumph sprint ST 01. Och nu har han börjat prata om ducati....så akta dig rätt vad det är så sitter kanske svärfar där på en MV augusta eller någe :-)

Klrz skrev:
skaffa en hoj till tjejej med så är ju den biten löst.
Hon har inget hojkort, och inget intresse av att skaffa ett sådant heller... men det var lite min poäng: varför ska jag äga en hoj så att hon kan åka med? Vill hon åka mc så få hon skaffa mc-kort! Det är ju mina pengar som betalar hojen.
Klrz skrev:
Och gamla griniga gubbar brukar lugna ner sig. min farsa gick fulade sig på sin gamla cb900 från 81 tills jag skaffa hoj. I minst 10år hade han haft den, sen tog det fasen inte många månader tills han köpte en Triumph sprint ST 01. Och nu har han börjat prata om ducati....så akta dig rätt vad det är så sitter kanske svärfar där på en MV augusta eller någe :-)
Fan, kul! Jag tror inte det med svärfar men det spelar ingen roll... "Tough shit" som vi säger i England. Att han är sur på mig kan jag ta... Det är att han gnäller till tjejen som är jobbigt! Speciellt eftersom hon inte heller vill att jag skulle byta (förstås).

ksann skrev:
Fan, kul! Jag tror inte det med svärfar men det spelar ingen roll... "Tough shit" som vi säger i England. Att han är sur på mig kan jag ta... Det är att han gnäller till tjejen som är jobbigt! Speciellt eftersom hon vill inte heller att jag skulle byta (förstås).

låter tungt men som du sa hojjen är din leksak så länge du pyntar allt ur egen fick och inte äter upp hennes semester kassa så skall alla andra bara le och var glada när du kommer och gasar....

ksann skrev:
Hon har inget hojkort, och inget intresse av att skaffa ett sådant heller... men det var lite min poäng: varför ska jag äga en hoj så att hon kan åka med? Vill hon åka mc så få hon skaffa mc-kort! Det är ju mina pengar som betalar hojen.
Fan, kul! Jag tror inte det med svärfar men det spelar ingen roll... "Tough shit" som vi säger i England. Att han är sur på mig kan jag ta... Det är att han gnäller till tjejen som är jobbigt! Speciellt eftersom hon inte heller vill att jag skulle byta (förstås).

Helt rätt! :tummenupp Jag tycker att det suger rätt mycket att köra med någon bakpå. Dessutom har du ju skaffat en grym hoj som du enbart skall vara nöjd med!

Låt svärfar gnälla till han tröttnar. Berätta för din tjej att du inte vill veta att han gnäller. Du kör inte hoj för att tillfredställa någon annan än dig själv. :)

Låt han provköra så blir det väl tyst.

Sen tror jag att han gnäller bara för att han är rädd att du skall plantera den i spenaten när du skjutsar hans dotter.

(du vet att det räcker med att starta en sådan där sporthoj så kör man ihjäl sig)
:rolleyes:

Har han en BMW själv? Smyg in på ett fint sätt att du tycker att BMW "inte är så estetiskt tilltalande", även om du tycker att de är det. Alternativt säger du det på ett fult sätt, typ "BMWs hojar må vara sköna, men vem fanken vill köra en sådan ful grej? Då kan jag ju likväl hyra mig en SL-buss."

För att slippa diskussioner så struntar jag i om folk kör BMW eller inte.

ksann skrev:
... men det var lite min poäng: varför ska jag äga en hoj så att hon kan åka med? Vill hon åka mc så få hon skaffa mc-kort! Det är ju mina pengar som betalar hojen...
.

hähähä, låter som om ni verkligen tar hänsyn och lyssnar på varandra i ert förhållande :tungan

Men du har ju faktiskt rätt i att om det är du som pyntar hojjen så ska du ju själv bestämma vad du ska äga för leksak.

Headbanger skrev:
Men du har ju faktiskt rätt i att om det är du som pyntar hojjen så ska du ju själv bestämma vad du ska äga för leksak.
Man kommer aldrig undan helt...

När man betalar helt ur egen ficka och tror allt är frid och fröjd spelar de nästa kort: "Du lägger ner så mycket pengar på hojen att vi aldrig kan göra något tillsammans längre, varför har du den egentligen? Den kostar ju bara en massa pengar?!" :tungan :hihi :va

fwk skrev:

När man betalar helt ur egen ficka och tror allt är frid och fröjd spelar de nästa kort: "Du lägger ner så mycket pengar på hojen att vi aldrig kan göra något tillsammans längre, varför har du den egentligen? Den kostar ju bara en massa pengar?!" :tungan :hihi :va

Var och torrkörde en Gsxr1000-05a på Claesons förra helgen, nu tycker sambon att vi ska ha en sån istället när vi är klara med huset. :banana

Drkosmos skrev:
Var och torrkörde en Gsxr1000-05a på Claesons förra helgen, nu tycker sambon att vi ska ha en sån istället när vi är klara med huset. :banana

Observera att hon inte sa _när_ hon räknar med att ni är klara med huset.... :hihi

fwk skrev:

*s* jo, fast det är då man svarar:"Älskling, den här maskinen ger mig både njutning och ett leende på läpparna....+att den inte gnäller." Så tittar man lite menande på henne. :)

Headbanger skrev:
*s* jo, fast det är då man svarar:"Älskling, den här maskinen ger mig både njutning och ett leende på läpparna....+att den inte gnäller." Så tittar man lite menande på henne. :)
Sen är man rökt de närmaste veckorna :gnissla :hihi

Tycker det brukar kunna bli lite tvärtom hemma. Där brukar jag bli tillsagd att åka en sväng för jag börjar bli så jäkla gnällig när jag inte åkt på ett tag :lol

Last edited:
Headbanger skrev:

:hihi :hihi :hoppskrat

fwk skrev:

wohohaha...been there!!

jag berättade för henne(exet) att hojen gav mig mer än hon gjorde.
done deal,30minuter senare var hon packad o klar :yoparty :D

Långa farbron skrev:
Låt han provköra så blir det väl tyst.

Det tror jag är den enda medicinen som hjälper, och jag tror faktiskt det kan bli ganska bra oxå... Han kanske oxå köper ny... Sen kanske tjejen oxå börjar förstå det där med MC då hennes far oxå skaffat en "riktig" motorcykel och en vacker dag kommer hem med eget kort...

Fast många av de förslag som givits är mycket bra, och kan nog fungera... Nämner inga namn.

Easy_Mike skrev:
wohohaha...been there!!

jag berättade för henne(exet) att hojen gav mig mer än hon gjorde.
done deal,30minuter senare var hon packad o klar :yoparty :D
Det ger dig själv fördelen att du får ännu mer tid att åka hoj.....utan gnäll dessutom :tummenupp :hihi

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph