Svänghjulsavdragare

Frösö Ante

Boost
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
KTM 525 SX -05
Vart hittar jag en avdragare till svänghjulet till en R1-99? Vill inte handla av min lokala Yamaha handlare då dom är svindyr på sina grejor.

Dainese skrev:
2492317 Vart hittar jag en avdragare till svänghjulet till en R1-99? Vill inte handla av min lokala Yamaha handlare då dom är svindyr på sina grejor.

Avdragaren är en bult M16x1,5. Den är faktiskt inte särsklilt svindyr. Chansen att du lyckas få av svänghjulet helt är typ 62% även med rätt avdragare. En vanlig kloavdragare reducerar dina chanser till ungefär 4%.

Edith: Jag hittade artikelnummer och hela skiten: "Rotor Pulling Tool" (Yamaha nr. 90890-01080, ca 120 kronor [för fyra år sen...])

Skall du bygga en egen så brukar det finnas hakmuttrar med i den storleken dvs M16 fingängat,kostar ca 30-40 :-

Edit:
Det skulle visst vara en bult ,sa han den där Mattias ,så det så.

Vill inte chansa med hemmabyggda grejor och få ett trasig svänghjul, har hört att dom kan sitta som f-n. Nån som har en bild på en "orginal" avdragare?

Dainese skrev:
2492742 Vill inte chansa med hemmabyggda grejor och få ett trasig svänghjul, har hört att dom kan sitta som f-n. Nån som har en bild på en "orginal" avdragare?

Det ser ut som en vanlig bult, fast änden (gissa vilken) är rundad. För att öka chansen ytterligare att få bort svänghjulet kan du lämpligen värma svänghjulet ordentligt innan du går på med avdragarbulten. En mutterpicka är aldrig fel, men använd den med förstånd. Bruppa i en sekund, kolla om det gav sig nåt, bruppa igen, osv.

Jag har en bult till mitt svänghjul i garaget, den var lite udda så jag fick leta innan jag hittade den.

Jag ska gå ut o mäte den sen när jag går med jycken, men sån tur ska vi väl inte ha att det är samma...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg