svänga på bakhjulet?

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RC8R
Hur gör man? Jag har bra höjd på tvåan, inte riktigt riktigt balanspunkten men väldigt nära, men tyvärr kommer det alltid nån kurva i vägen, eller så driftar jag. Detta förstör ju mina desperata försök
Jag lärde en kompis å köra på baken, å nu kör han "långt" å börjar stå upp, å framförallt så svängar han snyggt när vägen gör det.

Men hur jag än hänger å klänger så går min hoj inte dit jag vill, jag vrider styret å flyttar på röven... nada... den går rakt fram som en tysk stridsvagn på anabola
HUR???

freding skrev:
Det var ju ingen som kunde ge bra svar i det forumet så jag skrev igen, alla stuntare här kunde kanske inte förklara, eller så kan dom inte i verkligheten... :D :D :D
Det är bara känsla, vissa hojjar kanske är lite lättare att riktningsförändra på bakan. Men min, som ta mig fan inte svängde äns om jag blev påkörd från sidan, blev helt plötsligt svängbar när jag kom ännu högre upp och flyttade rumpan lite bakåt.. Nu han jag inte finjustera detta, då jag ställde av hojjen strax efteråt, men nu vet jag att det går i alla fall!
Bara kör, det kommer..

Den nya tråden dog, men den gamla rullade vidare?!

Om kurvan är sådär lagom så räcker det bar att släppa ut knäet och låta luftmotståndet styra hojen :tummenupp

Tycker det funkar lite som "motstyrning" fast vertikalt :rolleyes:

Underlättar mycket om du flyttar bakåt och ligger högt, då kan du köra konbana på bakan :yoparty

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph