Suzuki XN85 Turbo

Rydde

Rydèn
Gick med
30 Nov 2004
Hoj
Tl1000r -98(Röd) Suzuki gsxr 1000 -05 Cagiva Navgator -01 2st Suzuki xn85 Turbo -84 Suzuki cs 125 -84
Hej! Har köpt på mig en gammal xn85a, vilket känns riktigt bra. Undrar om det finns några andra här på sporthoj som har en sådan hoj. Jag skulle vilja ha lite tips på hur man fixar lite mer hästar i den, vilket jag har hört att man kan. Om det är nån som har ett kåpglas att sälja till den så är jag ochså intresserad. Vore kul med lite bilder på andras xn85or.

Den som söker skall finna, ägna nån halvtimme åt sökfunktionen så ska du se att du hittar en del. Jag vet åtminstone att jag lagt mig i diverse diskussioner om den hojen som f.d. ägare... :)

Hoztic skrev:
2573887 Här finns några bilder: http://www.bikepics.com/suzuki/xn85/
Med betoning på några :(
Woohooo... medlemmen 2hjul där under -83 är ju jag :yoparty Var har mina bilder tagit vägen :va

Kolla in det här säger jag bara: www.xn85turbo.com

"Jan-�ke Petersson was the original founder of the Suzuki XN85 Unofficial Website which shut down in 2001. I finally found him and he forwarded me all the info he had about the bike so I can add it to this site to keep it going."

:rofl

Edit: Kolla där var den ju... :D

Jan2.jpg

Last edited:
Såg en snubbe som racade med en ombyggd xn85 på xn85turbo.com sidan, han körde med 220hk. Hur svår är det att få ut så mycke ur den?

Kul att det fanns en del xn85 fans. Jag ska lägga in en bil på min inom snar framtid. 220hk det låter lite saftigt. Tänk om jag kunde få ut 100hk det vore skoj. Har i och för sig inte bruk för 100hk men det är ju kul!!!

Vore lite kul om man kunde få fram lite historik på min xn85a. Reg nr LSU 248. Jag köpte den i Degerfors och innan det så var den i Karlskoga tror jag. Om det är nån som känner igen numret och tror sig ha ägt den så skulle jag jättegärna vilja veta lite historik om den, och vad som är gjort på den genom åren.

Grattis till hojköpet...alltid kul att se en turboknarr i fint skick :tummenupp Om du inte redan kollat in www.classicsuzuki.com och blivit medlem så rekommenderas det varmt.

Delar till xn85 Turbo

Ingen som har en vindruta till denna turbohoj!

en kompis till familjen köpte sin ny... körde den som en galning hur ofta som helst...
Slutade dock med att han fick en galen gubbe som svängde ut framför honom från en "p" ficka vid sidan av vägen till emmaboda...
tror han antingen har resterna eller en reparerad version av den kvar i sitt garage... men han är så gott som helt steloperarad och vägrar att se åt motorcyklar.. Jävligt synd faktiskt!
Varenda gång man är där så får man höra att motorcyklar är farligt och att jag direkt ska sluta...

Vet inte riktigt varför jag skrev nått.. Men det verkar vara en jävligt fin hoj!

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back