Har en tl1000 som bråkar med mig. Hade först en kortis i styrkronan så huvudsäkringen gick. Efter en tankning så startade den inte längre.
Fixade kortisen, hojjen gick bra. Körde till jobbet. På vägen hem började den dö vid rödljus, till slut startade den inte igen. Lät den svalna en stund och fick igång den. Lyckades ta mig till kompisens verkstad, och märkte då att den även dog imellanåt även på höga varv. Väl framme startade den inte längre (slog av den normalt med stoppen).
Efter det så har jag gjort följande felsökning:
Byglade verkstadskontakten fick -C00 (inga fel hittade)
Bytte bensin och kollade då att soppapumpen funkade (bra stråle)
Kollat tändningen, och får gnista
Bytte databox med en kompis som har en likadan (ingen skillnad)
För ett par kvällar sedan startade den. Drog ut den och startade igen, den verkade gå bra. Lade i växeln för att köra en provtur, då dog den och startade inte igen.
Vad gör jag nu??
Fixade kortisen, hojjen gick bra. Körde till jobbet. På vägen hem började den dö vid rödljus, till slut startade den inte igen. Lät den svalna en stund och fick igång den. Lyckades ta mig till kompisens verkstad, och märkte då att den även dog imellanåt även på höga varv. Väl framme startade den inte längre (slog av den normalt med stoppen).
Efter det så har jag gjort följande felsökning:
Byglade verkstadskontakten fick -C00 (inga fel hittade)
Bytte bensin och kollade då att soppapumpen funkade (bra stråle)
Kollat tändningen, och får gnista
Bytte databox med en kompis som har en likadan (ingen skillnad)
För ett par kvällar sedan startade den. Drog ut den och startade igen, den verkade gå bra. Lade i växeln för att köra en provtur, då dog den och startade inte igen.
Vad gör jag nu??