Suzuki TL1000 dör

Larsa2000

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2010
Hoj
Suzuki tl1000s -97
Har en tl1000 som bråkar med mig. Hade först en kortis i styrkronan så huvudsäkringen gick. Efter en tankning så startade den inte längre.

Fixade kortisen, hojjen gick bra. Körde till jobbet. På vägen hem började den dö vid rödljus, till slut startade den inte igen. Lät den svalna en stund och fick igång den. Lyckades ta mig till kompisens verkstad, och märkte då att den även dog imellanåt även på höga varv. Väl framme startade den inte längre (slog av den normalt med stoppen).

Efter det så har jag gjort följande felsökning:
Byglade verkstadskontakten fick -C00 (inga fel hittade)
Bytte bensin och kollade då att soppapumpen funkade (bra stråle)
Kollat tändningen, och får gnista
Bytte databox med en kompis som har en likadan (ingen skillnad)

För ett par kvällar sedan startade den. Drog ut den och startade igen, den verkade gå bra. Lade i växeln för att köra en provtur, då dog den och startade inte igen.

Vad gör jag nu?? :gnissla

Har nu identifierat att det är glapp till soppapumpen! Nu är det bara att börja felsöka för att hitta var det är.....

Bara hålla tummarna för att det bara är glapp, och inte själva pumpen som håller på att säga mors o goodbye.:tummenupp

Fick ordning på den igår kväll. Var ett stift i en av de stora kontakterna vid styrkronan som var paj. Det lilla blecket som skall hålla kontakt med stiftet i kontakten hade gått av, sen hade det börjat ärga som sjutton, antagligen pga dålig kontakt.
Krävdes ett par timmar ryckande i trådar innan jag hittade det.
Ett tips för er som skall göra samma felsökning, ha på tändningen och slå på stop-knappen, då snurrar bensinpumpen på timer i några sekunder. Sen är det bara att lägga örat på tanken, slå på/av samtidigt som man rycker i kablar tills man hittar var det strular.

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd