Suzuki Swift. Reparation AC i Stockholm?

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Märkt att AC'n inte fungerat alls dom senaste veckorna och i fredags fick jag hjälp av en gammal klasskompis att läcksöka/provtrycka AC'n. Vi kom snabbt fram till att det är ett tämligen rejält hål i kondensorn.

Märkesverkstaden hemma, Torvalla Bil, tar 7470 kronor för att byta denna och det känns.. För mycket. :gnissla

Någon som kan tipsa om en verkstad i Stockholm, helst ut mot Haninge, som kan fixa detta för vettigare pengar? En ny kondensor kostar omkring 1400 kronor på nätet så över 5000 känns oskäligt.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Tillkommer ju också torkfilter, lite o-ringar, olja och gas förutom själva jobbet också. Men jo sju papp låter lite i överkant...
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Tillkommer ju också torkfilter, lite o-ringar, olja och gas förutom själva jobbet också. Men jo sju papp låter lite i överkant...

Ja, det var lite det jag kände också. Nog för att dom använder originaldelar men om jag kan få tag i en ny kondensor för 1100 spänn ink moms..
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Ja, det var lite det jag kände också. Nog för att dom använder originaldelar men om jag kan få tag i en ny kondensor för 1100 spänn ink moms..

Liten bil = billiga delar :) Hade du bott närmare, hade jag kunnat fixa det där på ett par timmar. Börjar få rutin på AC-reparationer nu - fast jag är mest en glad amatör och lämnar inga garantier :banana
 
Nyheter
”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Top