Suzuki Swift. Reparation AC i Stockholm?

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Märkt att AC'n inte fungerat alls dom senaste veckorna och i fredags fick jag hjälp av en gammal klasskompis att läcksöka/provtrycka AC'n. Vi kom snabbt fram till att det är ett tämligen rejält hål i kondensorn.

Märkesverkstaden hemma, Torvalla Bil, tar 7470 kronor för att byta denna och det känns.. För mycket. :gnissla

Någon som kan tipsa om en verkstad i Stockholm, helst ut mot Haninge, som kan fixa detta för vettigare pengar? En ny kondensor kostar omkring 1400 kronor på nätet så över 5000 känns oskäligt.

Tillkommer ju också torkfilter, lite o-ringar, olja och gas förutom själva jobbet också. Men jo sju papp låter lite i överkant...

Tillkommer ju också torkfilter, lite o-ringar, olja och gas förutom själva jobbet också. Men jo sju papp låter lite i överkant...

Ja, det var lite det jag kände också. Nog för att dom använder originaldelar men om jag kan få tag i en ny kondensor för 1100 spänn ink moms..

Ja, det var lite det jag kände också. Nog för att dom använder originaldelar men om jag kan få tag i en ny kondensor för 1100 spänn ink moms..

Liten bil = billiga delar :) Hade du bott närmare, hade jag kunnat fixa det där på ett par timmar. Börjar få rutin på AC-reparationer nu - fast jag är mest en glad amatör och lämnar inga garantier :banana

*/ ?>
Back