Suzuki SV650S mutter på gaffelkrona!

MrToasterable

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2015
Hoj
2004 Suzuki SV650S
Halloj! Körde med min SV650S (2004) häromdan och muttern som sitter MITT på gaffelkronan (mellan stötdämpar muttrarna) vibrerade loss och jag hittade inte muttern igen. Jag har inte hittat en ny på nätet och då jag inte direkt bor i en stad så är det lite drygt o få tag i verkstäder då de har semester nu.

Min fråga är helt enkelt, om jag kan köra ändå med en annan mutter som passar? Har hittat en som jag satt på provisoriskt men bör jag ha originalet? Har inte vågat ge mig ut på vägarna igen då jag inte vet. Skulle uppskatta tips på sidor där det han hittas o beställas hem, jag har då inte haft tur med det.

Mvh Valle! :)

Har du en mutter med rätt gänga som kan dras ned mot gaffelkronan så kör bara tills du hittar ersättning.

är det en sådan häringa??- se nedan:

http://www.ebay.com/itm/GOLD-ALLOY-...024?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item5d46cca048

finns många varianter (färg/ material)
kör inte utan muttriken!!

//jj

Den är nog en sån ja (Fast för 2004)! Tack för hjälpen! Lyckades precis få tag på en verkstad som kunde beställa hem en sådan så nu e det bara att vänta! Som sagt så har jag ju en ersättnings mutter som passar sålänge så jag ska nog ta nån lugnare rundor tills den nya kommer :)

Har du en mutter med rätt gänga som kan dras ned mot gaffelkronan så kör bara tills du hittar ersättning.

Låter gott! ;)

Det är den muttern som håller ihop styrlagret. Det är klart dumt att köra utan.
Det borde ha känts som att dåligt styrlager, långt innan muttern trillade av:va

Det är väl snarare den mutter som håller nere övre gaffelkronan mot styrlagrets justermutter och därmed spärrar den från att justera upp sig. Håller däremot med om att det borde ha känts/hörts eftersom gaffelkronan (och därmed hela gaffeln) kan flexa lite mot styrstolpen om mutter saknas.

Det är den muttern som håller ihop styrlagret. Det är klart dumt att köra utan.
Det borde ha känts som att dåligt styrlager, långt innan muttern trillade av:va

Det är väl snarare den mutter som håller nere övre gaffelkronan mot styrlagrets justermutter och därmed spärrar den från att justera upp sig. Håller däremot med om att det borde ha känts/hörts eftersom gaffelkronan (och därmed hela gaffeln) kan flexa lite mot styrstolpen om mutter saknas.

Märkte ingen skillnad alls i körningen, upptäckte bara att muttern var av :o

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...