Suzuki SV650N naked med kåpor?

Babomba

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2013
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha XT660X, Yamaha YZF 250, Honda CBR600
Hej alla!

Planerar på att köpa mig en Suzuki SV650n Naked och har lite funderingar.
Första frågan är då: Går det att slänga på kåpor på denna hoj är det samma ram som suzuki SV650S? Nämligen så att jag vill köra den på bana ibland med och då tycker jag den ska ha kåpor på sig :hihi (krachkåpor). Sen tänkte jag även om man kunde bygga om den till en SV650S. Alltså finns det fästen på den eller måste man svetsa och ha sig....
 
Köp en S på en gång i stället. Kåporna är dyra och krångliga att få tag på. Andra lysen m.m. Det är möjligt men du skulle i princip behöva bygga om hojen varje gång och vad är poängen med det?
 
Angående kåpor har jag sett på flera ställen att dom säljs billigt. Anledningen till att jag inte köper en S på en gång är för att dom kostar betydligt mer...
 
Jag har knappt sett en naken SV650. Hur mycket dyrare är det när du måste köpa styre, styrkronor, lysen, kåpor, kåpstag o.s.v. till en nakenhoj?
 
jo satte mig ner och tittade lite mer och skillnaden var inte någon större. Anledningen till att jag ville ha den här Naken som jag hittade var för den var reggad på 25kw. Då jag endast är 22 får jag max köra 35kw. Men det lönar nog sig mer att köpa en SV650S och sedan regga om den till 35kw.
 
Jag har lyse,clip-on,fälgar.gaffel mm att sälja.
 
Satte på helkåpa på min SV1000S. Tror det blir svårt som fan på en N dock. Mitt råd; köp en SV650S och regga om den.

image.jpg
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top