Suzuki SV1000S

DonTino

FFF- Full Fart Framåt
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Såld, MC-time-out???
Undrar bara om någon har inhamdalt en sådan.

Om ja, hur är den?

Funderar själv starkt på en...........

/DonTino

DonTino skrev:
Undrar bara om någon har inhamdalt en sådan.

Om ja, hur är den?

Funderar själv starkt på en...........

/DonTino

Den fick bra betyg i senaste Performance Bike, när dom testade den mot VTR firestorm, ducce SS1000 och Aprilia Falco.

Suzuki sv1000s

Har precis köpt en suzuki sv1000s , men kan inte säga så mycket om körningen då vintern har svårt att släppa taget :mad:

DonTino skrev:
Pris? Årsmodell? Färg? Törstar efter info. :Bugar
Hallåjsan. Jag har en sv1k som jag skaffade förra sommaren. Vad vill du veta? :) Jag hade förövrigt en Fazer 600 som dig innan.

Kan ju dra lite korta fakta:
*Touring? Ja, om du modifierar sadeln lite grann, den är rena döden annars. Den dricker dock soppa som en törstig elefant vid 200+.
*Bakhjulsåka? Vet ej. :näsblod Men det är nog inga problem. Meckar man bort TRE:n så blir det nog mer bakhjulsåka än man vill...
*Kvalité. Inte haft några större problem än.
*Körkänsla. Trevlig, bra kontroll i höga hastigheter. Tänk dig fazern fast utan vinden som kastar om huvudet i 100+, lägg sedan på kurstabilitet i hög fart även i kurvor (styrdämpare är standard).
*DEN ÄR SNYGG SOM FAN! :banana

Det brukar kännas lite underligt med twinnen när man går från en radfyra men man vänjer sig. Jämfört med fazern så är det en mer sportig körställning som man får lära sig hantera, det blir inte samma häng på styret utan mer "häng på tanken". Centralstödet på fazern kommer du sakna, det må vara fult men var jäkligt praktiskt.

Närmaste konkurrenterna till sv:n är väl Aprilia Falco (som har mer hästkrafter), VTR Firestorm och någon ducce kanske? :va

Något mer?

HE HE :yoparty provade hojen lite i dag,,,, helt underbar..
Köpte en blå -03.. Håller på att modifiera kommer bilder snart när jag är färdig..

Närmaste konkurrenterna till sv:n är väl Aprilia Falco (som har mer hästkrafter), VTR Firestorm och någon ducce kanske? :va

Låter trevligt. Man får lust att ringa banken och låna lite money... :huvet

Jag trodde att Aprilia Falco hade mindre häst-antal (i alla fall enligt pappret)?

Någon som vet vad skillnaden mellan en -03 och en -04 är?

DonTino skrev:

Jag trodde att Aprilia Falco hade mindre häst-antal (i alla fall enligt pappret)?

Jag har haft två Falcos, skicka ett PM till mig så berättar jag allt! Det finns en del info på forumet med om du söker.

Vet att det finns en till salu på forumet jäkligt billigt! kolla i säljes,

Falcon är i mina ögon den trevligaste hojen i det uppräknade gänget... saknar den verkligen..

/Felix

Provade en i somras på AVA. S modellen har mer "sportig" körställning än N modellen. Gott om bottendrag men lite tunn upptill jämfört med en I4. MVF-n bilda dig en egen uppfattning genom att provköra själv. Allt om MC's test kommentar var bra hoj men förskringspremien onödigt hög!

Tja, enligt svenska Bike (förra numret har jag för mig) så är den bättre än Ducce 1000 på det mesta, men det kanske inte säger så mycket :confused:

Kunde själv tänka mig en (eller kanske Falcon) istället för min gamla 'Storm, men det kanske är värt att satsa på nåt ännu häftigare :va

Decisions, decisions...
/F.

DonTino skrev:

Hej,

Har snart åkt 10.000 m min 03 mod. SV1000S. Dette e en jättebra sporthoj m lyden och buldret fra en v-twin :D D går bra att bakhjulsåka med den ochså. Inga problem i gir 1 och 2. Kan absolutt anbefala den framför VTR og Ducati SS. Har inte provat Falco'n så d kan muligens va ett bra alternativ om du letar efter en v-twin.

På 04mod har dom sänkt hekken och potterna lite och modifierat sittestillingen mera mot sport-touring. På 03mod'n er geometrien faktisk lik gsxr1000. Min förra sykkel var en gsxr750 så jag gillar den sportiga stillingen men om du vill ha toruing e kanskje 04mod bettre för deg enn 03mod.

Har mycke info om SV'n så bare send en PM om du vill veta mer.

-TT

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...