Suzuki SV1000S VS Civilpolis

Tur att det va på kvällen när dem drar 130+ förbi skola/dagis som ligger 5m från vägen där det normalt är 30km/h. För övrigt ligger ett av donuthaken på andra sidan vägen.

Ska de till fiket och köpa munkar innan de stänger får de INTE köra fortare än skyltad hastighet, mot rött ljus, skita i stopplus eller nåt annat, de ska självklart följa samma regler som alla andra och dessutom fungera som förebilder i trafiken :rofl

De får köra fortare än skyltad hastighet om dte kan ske utan fara för allmänheten, och dessutom bryta mot stopp-plikt och liknande när de än på utryckning!, på utryckning har man BLÅLJUS! annars är det ingen utryckning.

Är tämligen säker på detta men finns ju en del påååliser här :arsele
så ni får gärna rätta mig isf

Du snackar så mkt gojja...lär dig hur det står still innan du ber andra rätta dig.

Redan innan dom ingriper så gör han mer än kör för fort, bla kör om lastbil på höger sida ute i väggren, inte så jävla smart :näsblod

där kör alla sundsvallare. blir de köer så körs de där pga att det kommer en fil strax framför. men att prova de med en lastbil vet jag inte om jag gjort.

Resulat: Fotboja en månad körkortet 12 månader...
Dock inte ett år så han behöver inte ta om.

surt... hoppas han lärde sig nått av de där. att gasa mera nästa gång.

Förutsatt att han förstod det var polisen så är det inga konstigheter.

Men kollar man på filmen finns det inget som tyder på att poliserna har uniform, slår på blåljus eller något annat som bevisar att han uppfattar dom som poliser. I det fallet har jag mer förståelse för killens reaktion. Jag skulle solklart försöka dra om jag trodde det var ett par dårar som försökte preja mig.

Knepigt...

Förutsatt att han förstod det var polisen så är det inga konstigheter.

Men kollar man på filmen finns det inget som tyder på att poliserna har uniform, slår på blåljus eller något annat som bevisar att han uppfattar dom som poliser. I det fallet har jag mer förståelse för killens reaktion. Jag skulle solklart försöka dra om jag trodde det var ett par dårar som försökte preja mig.

Knepigt...

:huvet Läs vad folk skriver i tråden: SIRENERNA AKTIVERAS NÄR MAN TUTAR!

Jag menar vad ska det säga till sin chef efter slutfört uppdrag, något sådan här eller?:

Godkväll chefen vi lämnar härmed rapport-

Infångande av galen mc-förare slutfört. Resultat att rapportera: 3 dödsfall och 4 svårt skadade. Vi körde över 2 pensionärer med rulatorer som passerade ett övergångsställe. Sen klippte vi en cyklist vid ett backkrön. Slutligen prejade vi 4 mopeder när i ett dike. Men vi tog mc-föraren, med andra ord uppdraget slutfört.

Bra gjort poliser. Ni kommer bli befodrade för detta. Säg till era kamrater att agera lika klanderfritt så är vi snart av med buset.:tummenupp

Ha, vilken loser. Hur svårt är det att köra ifrån dem?..

Det var synd att dom inte hann preja ner honom hade varit mycket mer underhållande :tungan

Du snackar så mkt gojja...lär dig hur det står still innan du ber andra rätta dig.

Det jag trodde forum va till för, snacka gojja ;)

kikat runt lite lätt och va jag kan få fram verkar det som de får bryta mot hastighetsbestämmelserna i trafikförordningen, men de får inte bryta mot saker i trafikbrottslagen tex vårdslöshet i trafik o_O

Nästa gång lär han inte köra raka spåret hem utan att mellanlanda hos en kompis och byta kläder och hjälm iaf :D

Vilka sjujäkla cowboys manliga poliser är. :D Den prejningen de försökte sig på är väl ändå gränsfall? Även i sansad fart så är det ju risk för allvarliga skador på en mc-förare om man får en bil i sidan.

Killen gör ett val, men stressmätarn' lär ha varit peggad på 120%...man gör inte alltid de klurigaste valen i det läget...att då ordningsmakten skall ha befogenhet, att med berått mod köra på en motorcyklist, för att han åkt för fort..? :va

Men det är klart, fortkörning är ju lika med barnamord i detta land, det är väl bara skattefiffel som är värre på straffskalan? ;)

Senast det begav sig i mina krokar så beskrev trafikpolisen en bilists framfart i sinnessjuka 160 (på 90-sträcka, 2+1-väg genom skogen) som "det var som ett spårljus längs vägen" - där tidningen beskrev i en fotnot vad ett spårljus är. :rofl Jajäääädrar...

Ja man blir ju inte förvånad på dom,jaga mc förare går ju bra men att lösa allvarligare brott i samhället det kan dom fan inte göra,då är om ju som en hund med svansen mellan benen.mmmm

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti