Suzuki SV 650 -00

Livsan

Egentligen västkustbo ;-)
Gick med
20 Jun 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Suzuki SV 650 -00
Hrmmm....Funderade på att köpa mig en Suzuki SV 650 -00 i sommar just för att hålla nere på försäkringen...

Är det någon här som har kört en sådan och vad tycker du i sådana fall om denna?

/Liv
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Livsan skrev:
Hrmmm....Funderade på att köpa mig en Suzuki SV 650 -00 i sommar just för att hålla nere på försäkringen...

Är det någon här som har kört en sådan och vad tycker du i sådana fall om denna?

/Liv

Ej kört en själv men jag har haft storebror TL1000. Denna hoj är nog inte dum alls om man vill ha något billigt att äga. Trevligt motorljud och den duger nog att åka lite bana med också. Ingen raket direkt men man kan inte vänta sig så mycket av en v-twin på 650cc.

Är nog en bra hoj till någon som bara haft kort i något år och vill lära sig mer. Man tröttnar nog efter något år på denna hoj, men med vilken hoj gör man inte det :hihi

Kika in i SV tråden http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=37430&highlight=sv650
 

Drutten

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Ort
På landet i min Valmet 405:a
Hoj
Super Tom 50cc,Honda XR 80cc,ATV 150cc,Arctic Cat H1 06:a Monster,Yamaha R1 04:a med extra allt såld..:-((, KTM SXF 250 06:a..
Pm:a "mibe04" och fråga vad han tycker om den, tror även att han brukar köra på Rörken med den..., men tror du inte att du kommer att ledsna rätt fort på den :confused: du har ju kört 750cc innan...varför byta ner sig :hihi
Det bästa är väl att vänta till i maj och provköra några..... :D
Kolla med killarna på Jham, dom brukar ha en del beg till bra pris....
 

Livsan

Egentligen västkustbo ;-)
Gick med
20 Jun 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Suzuki SV 650 -00
:) Tack för länken!

Jo jag vet att jag byter ner mig lite men mne vad gör man inte för att få råd med en hoj till sommaren ;-)

Frågan är om skillnaden mellan dem är så stor med tanke på att min förra var en modell -86 och denna är modell -00. Kankse jämnar det ut skilnaden lite mellan den gamla 750 och den nya 650?
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Årsmodellerna skiljer ju 15 år hojjarna emellan.
Tror nog du blir glatt överraskad över SVn jämfört med din gamla 750.

Jämfört i prestanda är nig snarare SVn piggare.

Vad jag förstår så är det en kul pigg lätt hoj!
 

Jezqio

Coca-Cola skall drickas ur burk!
Gick med
24 Jun 2005
Ort
Uppsala Salabackar
Hoj
Honda Africa Twin -93
Livsan skrev:
:) Tack för länken!

Jo jag vet att jag byter ner mig lite men mne vad gör man inte för att få råd med en hoj till sommaren ;-)

Frågan är om skillnaden mellan dem är så stor med tanke på att min förra var en modell -86 och denna är modell -00. Kankse jämnar det ut skilnaden lite mellan den gamla 750 och den nya 650?

Blir nog en rejäl skillnad, kan inte tänka mig att den är segare.
Dock är det för mycket kåpor på den tycker jag :hihi
 

Dr.Bike

Guest
Livsan skrev:
Hrmmm....Funderade på att köpa mig en Suzuki SV 650 -00 i sommar just för att hålla nere på försäkringen...

Är det någon här som har kört en sådan och vad tycker du i sådana fall om denna?

/Liv

Har en kompis här i Bålsta som har en.
Jag har lånat och kört den och det är en MYCKET bra och trevlig maskin.
I MITT perspektiv (rätt hård körning) fattades det väl kanske liiiite effekt, men det är när man verkligen pressar den till sitt yttersta.
Och då kommer akilleshäl nummer två in: Den gungiga softa gaffeln.
(går säkert att styva upp)

Hade hojen haft hundra kubik till och en framgaffel från säg gixxer 750 så hade den varit en homerun.

Men som sagt, jag har kört ett antal hojar mellan denna och upp till literhojar på min favvoväg och det här är en av FÅ hojar som man bara sätter sig på och direkt är "hemma".
Det ska sägas att jag klarade att ta de knepigaste kurvkombinationerna LIKA FORT (lika långsamt kommer en del att säga :mad: ) med denna hoj som min egen som jag då är van att köra. :tummenupp

Lättkörd med råge alltså. Och överlag en maskin att tycka om. Inga kända brister heller.
 
Last edited:

Livsan

Egentligen västkustbo ;-)
Gick med
20 Jun 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Suzuki SV 650 -00
:) Låter ganska bra hittills :)

Tänkte höra om det finns någon här i Uppsala som har en Suzuki SV 650 S -00 eller runt därom, som jag skullle kunna få provsitta för att känna sittställningen och få höra ljudet?

Hör gärna av dig till mig då!! Skulle verkligen vara toppen!
 
Last edited:

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
PM'a Bluegreengrey vet jag. Hon har en SV650 som hon rejsat med på strippen mot de stora grabbarna.

Vad jag förstår så har hon styvat upp framgaffeln (som Dr.Bike föreslog) samt kittat motorn med lite mer kubik. Hon verkar fortfarande vara nöjd med hojen.
 

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
SV 650 är en pigg liten sak. Bluegreengrey har en som hon trivs bra med.

Helst ska du köpa den nyare som har justerbar stötdämparinställning
jag har för mig att de är det som hon är "missnöjd" med :tummenupp
 
Last edited:

Livsan

Egentligen västkustbo ;-)
Gick med
20 Jun 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Suzuki SV 650 -00
:)

Tack för tipset! Har PMat henne för att se om jag får provsitta hennes :)
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
Sulas har SV650, lixom de flesta mc-handlare, åk dit å prova.
(Blugreengreys SV är inte en 00:a)
Jag personligen tycker ju den äldre bulliga modellen är bra mkt snyggare än de nya. Den nya modellen är nått helt annat... Tam, spretig och ful... :3freak

Innan jag slutligen hamnade på gixxern så hade jag bestämt mig för en SV650. De är härliga, mysiga mullermaskiner som är MYCKET snygga, tycker jag.
Som du säger är de relativt billiga att äga och som flera andra har sagt så är det möjligtvis mindre cc i den än din 750, men bättre chassi o.s.v.
Ska du köra hårt och snabbt på bana så lessnar du nog rätt snart, men till landsvägskörning, Rörken o.s.v. är den alldeles utmärkt.
Jag är 166cm lång å jag når ner med tårna ungefär. (vilket jag gör på de allra flesta hojar)
Är du kortare finns det sänkningssatser att köpa.
Köper du en så se till att få på nått annat rör än original, annars mommer du missa halva upplevelsen:)
Det finns gott om snygga SV där ute..

Varför hamnade jag på en gixxer nu igen..? :va
 

Livsan

Egentligen västkustbo ;-)
Gick med
20 Jun 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Suzuki SV 650 -00
TinaTjejen skrev:
Sulas har SV650, lixom de flesta mc-handlare, åk dit å prova.
(Blugreengreys SV är inte en 00:a)
Jag personligen tycker ju den äldre bulliga modellen är bra mkt snyggare än de nya. Den nya modellen är nått helt annat... Tam, spretig och ful... :3freak

:) Ringde Sulas igår och de hade inga inne...tyvärr. Tycker oxå att den äldre modellen är finare :)
 

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
Jag har kört Bluegreengreys SV och jag tycker den var kul och lättkörd men jag kände mig för stor på den (jag är 1.81 cm).
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
Livsan skrev:
:) Ringde Sulas igår och de hade inga inne...tyvärr. Tycker oxå att den äldre modellen är finare :)
Ring Lelles, Grenmarks Racing å Cycle center åxå då:)
Annars får du åka å provköra en någonstans när det blir barmark.
Ger inte så mkt att bara prova att sitta på hojar, det är helt annat när man börjar köra dem.
Min är inte precis bekväm, men det glömmer man så snart man lagt i första växeln :hihi

EDIT:
Beautifooool!:
http://www.blocket.se/vi/7425785.htm?ca=10_s

Ta reda på vilken kåpa det är och kolla vad en sån skulle kosta och pruta sedan:)
Men provkör först :tummenupp
 
Last edited:

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I ett litet grått hus i Skälby
Hoj
Ducce
TinaTjejen skrev:
Sulas har SV650, lixom de flesta mc-handlare, åk dit å prova.
(Blugreengreys SV är inte en 00:a)
Varför är den inte det?

Jag har ägt den... kört den... och efter den lätta tuningen hon gjort med den så lovar jag att den är allt annat än tråkig. Ett lätt duttande på tvåans växel och vips är framhjulet i luften... Kan vara helium som hon tankat i framdäcket... jag vet ju inte... :tungan

När det kommer till fjädring så kan jag bara säga att det ska mycket till innan den säger från ordentligt. Vanliga svenssonpiloter tror jag kan köra lika fort med den som en gixxer på en kurvig bana... men när man börjar bli lite avancerad, då vet jag att gixxer 600 är en lämplig gaffel... en öhlinare bak och sen finns det jädringsanimej inte mycket som åker från dig där det kurvar till sig.

Men sätt dig aldrig på en Ducce medans du äger en SV...

//D
 

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Vänge
Hoj
Aprilia Mille 2K
Jag har kört en SV650 -03 och den lättkörd, trivdes väldigt fort med den, hojen var inte min men jag körde hem den åt svärfar som funderar på att byta upp sig till våren, den har 4 års suzuki garanti kvar och rullat 150 mil, hojen är lugnt körd. PM om du är intresserad.
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
Taz skrev:
Varför är den inte det?

Jag har ägt den... kört den... och efter den lätta tuningen hon gjort med den så lovar jag att den är allt annat än tråkig. Ett lätt duttande på tvåans växel och vips är framhjulet i luften... Kan vara helium som hon tankat i framdäcket... jag vet ju inte... :tungan



//D
Jag hade för mig att den var äldre än 00, ursäktar mig genast om jag hade fel.
 

mibe04

Uppsala RoadRunners
Gick med
11 May 2003
Ort
öhö
Hoj
den bästa
Jag har en 99:a ... du kan få provsitta den om du kommer till fålhagen. (Är hjalmar brantingsgatan torr kan du få provköra också)
 

nLasse

För säkrare körning, kör bana!
Gick med
20 May 2003
Ort
Uppsala och Upplands Väsby
Hoj
R6
Jag har haft en SV650S -00 och var helnöjd! Om du inte är ute efter värsta supereffekten så blir du garanterat inte missnöjd med en sådan. Och mot svampig framgaffel finns det bot för så lite som några tior. :)
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top