Suzuki Savage 650 för uppkörning?

Yamaha 1991

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2008
Hoj
Suzuki kanske?
Tjena!

Blir inskrivning snart hos våran trafikskola för A-begränsat kort. Kollade lite vilken hoj de hade för övningskörning och det visade sig att de hade en Suzuki Savage 650 custom hoj.

Min fråga lyder: Är dessa hojar verkligen ett bra val som övningshoj på en trafikskola? Är det inte grymt svårt att köra upp på en custom hoj eller funkar denna bra? Tyckte deras val av övningshoj va lite konstigt bara... :va

Hmm.. låter väldigt mystiskt...

Min erfarenhet av Savage är hyffsat lätkörda om det rör på sig lite, men kånns som om lågfartsproven blir nog tuffa...

Ja, jag tycker det också...

Jag frågade varför de inte hade ngn offroad som tex. xt 600 lr liknande, men det hade hon inget svar på :banana

Får väll hoppas att hojen funkar till allt... :gnissla

Liten lätt o vettig, ja du fixar allt med den hojen.

Varför måste de ha just en enduro ? Har för hög sadelhöjd till de flesta damer, och ligger på ungefär samma inpris. Ja du fixar banan med bägge, allt handlar om lite träning.

Den verkar lätt att klara konbanorna med. Jag såg en liten tjej övningsköra med just en savage i den svåraste långsamma konbanan och det gick galant. Även högfartsbanan såg enkel ut.

Savagen är otroligt lättmanöverad, jag körde upp på en sån för 15 år sen. Jag körde 13 varv i garagevändningen innan jag tröttnade...
MEN, Savagen är förmodligen den tråkigaste hoj som någonsin tillverkats, i tillägg är den fruktansvärt trött, trång (för en 180 cm/80-85kg svensk) och allmänt obekväm.

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Back