Suzuki RMZ 450 06

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Någon som æger en tocken dær maskin? Hur ær den i kvalitet? Skruv-vænlig? Hur ær den mot andra 450s?

Funderar på om jag skall inførskaffa mig en sådan att busa omkring med...

Som praktiskt taget alla 450 crossar så är det en mkt bra hoj. Jag har inte hört några rykten om fel på sukkan heller så...köp på du.
Enda lilla nackdelen är väl att den är 4-växlad så ettan blir hög på tajta skogsstigar och fyran lite kort på grusvägarna.

Sägs att det inte är helt ovanligt att lagrena till kamaxlarna skär med motorhaveri som följd... Detta på grund av otillräcklig oljetillförsel vid höga varv...

Jag har inte haft det minsta bekymmer med min sukka rmz 450 -05 i alla fall. Är nöjd som bara den! Dock lite hög växel i 1:an om man får för sig att testa knixigare körning på crossbana/terrängen (har i och för sig 15/38 drevat).:)

/Jocke

Det låter ju bra! Har tänkt mestadels crosskörning och iskörning. Och om jag springer på ett SM-kit till hyfsat pris är det ju inte omöjligt att man slår till heller.

Hur mycket effekt har rmz i jämförelse med ktm och honda? Har inte sett nån rmz i action än.

wand skrev:
2618597 Hur mycket effekt har rmz i jämförelse med ktm och honda? Har inte sett nån rmz i action än.
Ingen aning om exakt effekt förutom att jag tycker att den går riktigt bra. Har dock portad topp och helsystem på den. Har själv inte bänkat min hoj, men antar att någon här på forumet har koll på några siffror. Och som även har koll på ktm's och honda's resultat.

Back