Suzuki rmz 250 motorn får inge bränsle

Åååke

Medlem
Gick med
5 Sep 2023
Hoj
Suzuki rmz 250
Hej alla glada! Över vintern så startar inte crossen längre, den gick fint förra året. Efter en del felsökande kom jag fram till att motorn inte får bränsle. Tändstiftet är helt tort och motorn kommer igång då jag häller i lite bränsle i tändstift hållet. Jag kollade efter de att bränsle pumpen fungerar med ett 12v batteri och det kom ut bränsle. Strömatning till bränsle pumpen är ok också. Nu vet jag inte vad mer kan man kolla. Har ni några förslag så dela gärna med er.

Flottörnålen eller flottören har fastnat.

Det är rätt vanligt att bränslepumpen blir igensatt på dem. Tyvärr är det sällan något man rensar själv utan pumpen får skickas på service.

Vi börjar med det enkla.
Du har en kondensator som ger ström (inget batteri). Låter bränslepumpen när du kickar (du skall höra ett litet surr i ett par sekunder). Om nej så har du inte ström till pumpen. Om ja så är det troligen filter som behöver göras rent.

Det var bränsle injektorn som var igensatt, det räckte med att bara blåsa lite i det så gick crossen igång ? Något seg startad dock. Tack för hjälpen allihopa!

Det var bränsle injektorn som var igensatt, det räckte med att bara blåsa lite i det så gick crossen igång ? Något seg startad dock. Tack för hjälpen allihopa!
Jag hoppas verkligen att du hade den lös och så demonterad det gick när du gjorde det, annars har du ju bara flyttat skiten lite, så att det snart blir stopp igen.

Jag hoppas verkligen att du hade den lös och så demonterad det gick när du gjorde det, annars har du ju bara flyttat skiten lite, så att det snart blir stopp igen.
Jag tog isär den och blåsta ur alla vägar med munnen. Sen kickade jag 15-25 gånger och då gick den till sist igång och lät som den skulle. Jag har inte kört med den ännu men jag tror den får tillräckligt med sopa nu ?

Då är det nog inte helt rent ännu. Det är väldigt små hål i spridarna så dom är inte helt lätt att få rena.

Men det är ju en bra start att ha lyckats lokalisera felet.
Det är ju första gången jag haft igång den på över ett år, så det är ju självfallet att det tar en stund att få liv på den. ?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman