Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
aGGeLiTO skrev:hur vet om det är en 4 takt eller 2 takt..
orka_matte skrev:hum, rm 125, rm 250 = 2takt, tror deras 4-takt heter rmf250![]()
aGGeLiTO skrev:hmm ok..
men det går att köra 2 takt på väg??
låter dom inte för mkt=?
aGGeLiTO skrev:hmm ok..
men det går att köra 2 takt på väg??
låter dom inte för mkt=?
orka_matte skrev:jag tror faktiskt inte att RM finns i enduroutförande, om det inte är ngn som byggt om den, finns det ngn annons lr nåt? är det bara så att du e sugen på just en rm? men för övrigt så finns det 2-takt som enduro, KTM har ett par st.![]()
aGGeLiTO skrev:nja egentligen är d sak samma bara den inte är ful. eller kostar för mkt..
men d står inte mer i annonsen än att det är 44 hästar typ..
och att den är enduroreggad
bollen skrev:rm är 2-t crossmodell.
rmx är 2-t enduro
rmz är 4t cross
drz är 4t enduro
Skulle inte rekommendera att åka väg med en rm eller rmx då dessa inte går bra på jämt varv. Är gjorda för att ligga på acceleration eller broms vilket medför att de surar igen på jämna varvtal på väg. rmx fungerar dock bättre på väg än rm, men det är ändå inget jag skulle rekommendera.
bollen skrev:rm är 2-t crossmodell.
rmx är 2-t enduro
rmz är 4t cross
drz är 4t enduro
Skulle inte rekommendera att åka väg med en rm eller rmx då dessa inte går bra på jämt varv. Är gjorda för att ligga på acceleration eller broms vilket medför att de surar igen på jämna varvtal på väg. rmx fungerar dock bättre på väg än rm, men det är ändå inget jag skulle rekommendera.
tycon1 skrev:Shhhhh!!!!! Tyst nu
min är bestyckad med enduro dämpare (låter inte mycket jämnfört med en vanlig cross) ruskigt jämnt register, kan ligga på typ 6an i 50km/h och ändå dra på riktigt bra...
Sen om man bestyckar den med 140 munstycke (125-250) så går den bra även om du inte gasar, för att den inte blir sur (soilad)
aGGeLiTO skrev:
sen är det ju problemen med att däcken tar slut efter en dags körning..
lite jobbigt..
får man alternativt bygga om den till en motard ..hehe
orka_matte skrev:eller köpa hårdare däck =/
aGGeLiTO skrev:hehe jo..
hur länge håller de tro?
Det här kan jag intyga, jag har praktiskt utfört dettabollen skrev:Skulle inte rekommendera att åka väg med en rm eller rmx då dessa inte går bra på jämt varv. Är gjorda för att ligga på acceleration eller broms vilket medför att de surar igen på jämna varvtal på väg. rmx fungerar dock bättre på väg än rm, men det är ändå inget jag skulle rekommendera.
OlleR skrev:Det här kan jag intyga, jag har praktiskt utfört detta, fast då med en race(snö)skotermotor. Fyfan va less man blev på den när man skulle köra mellan A och B, FULLGAAAS ... BROMSA (repeat) Annars ville den inte alls.
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |