Suzuki Rm enduro

aGGeLiTO skrev:
hmm ok..
men det går att köra 2 takt på väg??
låter dom inte för mkt=?

jag tror faktiskt inte att RM finns i enduroutförande, om det inte är ngn som byggt om den, finns det ngn annons lr nåt? är det bara så att du e sugen på just en rm? men för övrigt så finns det 2-takt som enduro, KTM har ett par st. :tummenupp

orka_matte skrev:
jag tror faktiskt inte att RM finns i enduroutförande, om det inte är ngn som byggt om den, finns det ngn annons lr nåt? är det bara så att du e sugen på just en rm? men för övrigt så finns det 2-takt som enduro, KTM har ett par st. :tummenupp

nja egentligen är d sak samma bara den inte är ful. eller kostar för mkt..
:)

men d står inte mer i annonsen än att det är 44 hästar typ..
och att den är enduroreggad

aGGeLiTO skrev:
nja egentligen är d sak samma bara den inte är ful. eller kostar för mkt..

men d står inte mer i annonsen än att det är 44 hästar typ..
och att den är enduroreggad

troligtvis en 250 2-takt då :) men om den e enduroreggad så bör de ju gå fint :)

rm är 2-t crossmodell.
rmx är 2-t enduro
rmz är 4t cross
drz är 4t enduro

Skulle inte rekommendera att åka väg med en rm eller rmx då dessa inte går bra på jämt varv. Är gjorda för att ligga på acceleration eller broms vilket medför att de surar igen på jämna varvtal på väg. rmx fungerar dock bättre på väg än rm, men det är ändå inget jag skulle rekommendera.

bollen skrev:
rm är 2-t crossmodell.
rmx är 2-t enduro
rmz är 4t cross
drz är 4t enduro

Skulle inte rekommendera att åka väg med en rm eller rmx då dessa inte går bra på jämt varv. Är gjorda för att ligga på acceleration eller broms vilket medför att de surar igen på jämna varvtal på väg. rmx fungerar dock bättre på väg än rm, men det är ändå inget jag skulle rekommendera.

aha tackar..!!
då vet jag.. får se . antinge blire 2 takt o då kör jag bara i grusgropen o i skogen..
eller så blire en 4 takt som jag kan köra på vägen me..

o i framtiden blire en motard.. när jag har råd

bollen skrev:
rm är 2-t crossmodell.
rmx är 2-t enduro
rmz är 4t cross
drz är 4t enduro

Shhhhh!!!!! Tyst nu :)

min är bestyckad med enduro dämpare (låter inte mycket jämnfört med en vanlig cross) ruskigt jämnt register, kan ligga på typ 6an i 50km/h och ändå dra på riktigt bra...

Sen om man bestyckar den med 140 munstycke (125-250) så går den bra även om du inte gasar, för att den inte blir sur (soilad)

EDIT: min är typ en ombyggd RM(X)

tycon1 skrev:
Shhhhh!!!!! Tyst nu :)

min är bestyckad med enduro dämpare (låter inte mycket jämnfört med en vanlig cross) ruskigt jämnt register, kan ligga på typ 6an i 50km/h och ändå dra på riktigt bra...

Sen om man bestyckar den med 140 munstycke (125-250) så går den bra även om du inte gasar, för att den inte blir sur (soilad)

sen är det ju problemen med att däcken tar slut efter en dags körning..

lite jobbigt..

får man alternativt bygga om den till en motard ..hehe

bollen skrev:
Det här kan jag intyga, jag har praktiskt utfört detta :4skrika, fast då med en race(snö)skotermotor. Fyfan va less man blev på den när man skulle köra mellan A och B, FULLGAAAS ... BROMSA (repeat) Annars ville den inte alls.

OlleR skrev:
Det här kan jag intyga, jag har praktiskt utfört detta :4skrika, fast då med en race(snö)skotermotor. Fyfan va less man blev på den när man skulle köra mellan A och B, FULLGAAAS ... BROMSA (repeat) Annars ville den inte alls.

Haha, så blir min i skogen typ :P köra utan att vrida ut den max på 30 sek = byta tändstift o kicka igång på nytt :yoparty

Back