Suzuki RM 125 92 svag gnista!

jachrian

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2013
Hoj
1992 suzuki rm125
Hej!
jag köpte en en suzuki rm125 92 som var hel förutom bakhjul för en bra peng:tummenupp
jag köpte den för att jag vill åt motor som jag ska använda på en gokart... den tidigare ägaren hade problem med tändningen han hade köpt ny tändplatta och ny cdi och fått igång den igen! när jag ska kicka igång den för första gången så startar den på andra kicken...Men! Den låser sig på fullgas och jag får panik och rycker tändhatt och hela köret men den fortsätter varva i kanske 10sec tills den dör. det visar sig att förgasaren är helt förstörd med ett stort hål som den antagligen har dragit tjuvluft som ledde till att den varva så:mad::va. tändstiftet och tändhatt var brända (sönder). min fråga är då: kan tändspolen gått också då?:va Det är som sagt ny tändplatta,cdi,tändhatt,tändstifft. jag har kollat glapp och hittar inget! Det är allså en svag gnista när jag kicka väldigt hårt! och den verkar ha bränt min nya tändhatt som jag precis köpte... tack i förväg!

Kan tillägga att förut när jag har mätt på tändspolen så har det varit 18k ohm men när jag mätte idag så var det 13k ohm... om det hjälper!

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka