Suzuki RGV 250-tråden

Hej!

Det är så att jag har lite mc-relaterade teckningar och grejer vid min kontorsplats på jobbet. Det visade sig att en tysk hojintresserad hade sett det när jag var på semester. Vi språkade lite vid hans nästa besök och det visade sig att han har en liten tvåtaktssamling. Hursomhelst så tänker han göra sig av med sin RGV 250 och undrade över nån bra köp & säljsida / nåt bra forum även här i Sverige. Japp... Så jag lägger ut lite info här. Kan väl skicka PM om nån är intresserad så skickar jag säljarens kontaktuppgifter. :)

Här är hans egen info:

Here we have a picture. (this is not excactly my bike but mine looks 98% the same…so very very similar)

· The milage is 29500km

· Last technical check (what we call TÜV in Germany…you have to show every 2 years that you car/lorry/motorbike is safe for public road use) was done in August 2017….so valid until August 2019.

· 56HP

· MY: 1990

· 100% series except from steelflex brake pipes

· Very rare Pepsi design

· All inspections /revisions

· New tires

· The condition of the bike is perfect

That are the most important points. Shipping to Sweden is possible and paying in Swedish crowns is also possible.

Regards and I will bring a lot of chocolade / Knut

Prisidén är 58000:-
 

Bifogat

  • suzuki_rgv_250_vj21_pepsi.jpg
    suzuki_rgv_250_vj21_pepsi.jpg
    323.3 KB · Visningar: 77
Last edited:
Trevlig liten cykel!
Tidigare i tråden står det att motorn är liten, jaa det är den, men håller jag mig till hastighetsbegränsningar, och väljer vägar som är krokiga, fungerar det utmärkt.
Jag åker inte så mycket på min, och kan sälja den eller min Aprilia rs250.
 
DSC01042.JPG
Hittade en sån här för någon vecka sen, 314 mil har den gått enligt mätare och det kan stämma men den ser ut som sju svåra år.
Svårt att låta bli att handla när det dyker upp en, torrkoppling som standard är fränt.
DSC01045.JPG
 
View attachment 439552
Hittade en sån här för någon vecka sen, 314 mil har den gått enligt mätare och det kan stämma men den ser ut som sju svåra år.
Svårt att låta bli att handla när det dyker upp en, torrkoppling som standard är fränt.
View attachment 439553

Kan man vanställa ett fordon på det viset på 314 mil?! Visst kan du överväga köp, men då ska den vara BILLIG! I England och Tyskland drösar det av fina RGV250. Helst vill man ju då ha en tysk maskin där ljusbilden stämmer med högertrafik samt km-mätare.
Btw brorsan håller just på med ett spännande projekt: Då han redan har 2 st RGV250 och 2 st RG500 så stundar i detta nu ett giftermål. På mekbordet står nu en RGV500! Detta fantastiska bygge av en gatlegal Kevin Schwantz-replika kommer säkert bli föremål för ett kommande reportage i tidningen Bike.
Om det är enkelt att trycka i 500 motorn i 250 chassiet? Vore det enkelt skulle det vimla av dom..!
 
Det drösar inte av den modell någonstans i världen vad jag vet. Finns kanske många 1989-1995 men den här som kom 1996 med helt annan motor är en rar fågel. Det kom in 20 st (tror jag) för racing till Sverige 1997. Den här har inga papper och har nog aldrig haft det då de ej registrerades för gata.

Kombon RG500 motor RGV250 ram är en klassiker som är genomförbar utan större komplikationer. Ska bygga en liknande cykel åt en kund under vintern fast inte med Suzukigrejor.

När jag skrev att det var svårt att låta bli att handla så menade jag att jag gjorde det, denna RGV250 VJ23 står hos mig men troligen inte så länge till då en kamrat verkar väldigt sugen på den, vissa projekt får gå vidare.
 
Vore det enkelt skulle det vimla av dom..!

Oavsett svårighetsgraden så vimlar det inte av 500-motorer och några av ägarna till dessa är så tråkiga att dom vi ha originalhojar.

Borde nästan finnas en marknad för en nytillverkad 500-motor om nu någon med lite förmögenhet och kunskap vågade sätta en sån i produktion.
 
Ja men nu klarnar det, -96 och framåt är verkligen en raritet, jag trodde du menade Pepsi-RGVn. Hette inte den sista modellen Sp, hade ca 70hk om jag inte minns fel.
Att få i en 500 motor i 250 chassit är inte så svårt, ett par nya fästen måste svetsas i ramen. Den stora utmaningen är att anpassa elsystemet och avgassystemet, dessutom att göra så det ser fabriksgjort ut. Men kul är det!
 
Letar efter ett originalsystem till min RGV vj21, någon som har något liggandes?
 
Har ljuddämparna (som jag gärna donerar) om du hittar några pipor.
 
Hej ! Finns dina Figaroli’s kvar ? Har du ngn bild samt prisbild ? Med vänlig hälsning, O
 
Hej ! Köpt loss en VJ21 som jag är på jakt efter nya pipor till, finns D kvar ?
 
Mina Figarolipipor finns kvar, ja. Det fattas en ljuddämpare, annars är
allt med.
 
Detta är min RGV, har alla originaldelarna förutom blinkers...
Köpte den 2013 i Tyskland för 22000:- med all historik från när den va ny.

Har tyvärr inte fått rulla så långt, kört ca 20 mil med den, men har monterat nya kopplingsplattor för att få styvare koppling, nya slangar till hela kylsystemet, dom andra va på god väg att spricka.
Fixat avgasventilerna så dom förhoppningsvis inte kommer ramla in i cylindern.
Stötdämpare från en GSXR600 monterad där bak (original är såklart kvar)
Hoppas den kommer ut nästa år på vägarna!
 

Bifogat

  • 2013-11-08 16.24.46.jpg
    2013-11-08 16.24.46.jpg
    2.2 MB · Visningar: 19
  • 2013-11-08 16.24.54.jpg
    2013-11-08 16.24.54.jpg
    2.2 MB · Visningar: 19
  • 2013-11-07 21.44.10.jpg
    2013-11-07 21.44.10.jpg
    2.1 MB · Visningar: 19
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top