Suzuki RG250

FZR1000_2LA

Tekniknörd
Gick med
21 Jan 2017
Ort
Kungälv
Hoj
RD350, RG125, RG250, RG500, FZR1000, ..... +++++
Hämtade hem en liten kul leksak nu ikväll:banana
En RG250 från 86 som skall få en genomkörare, men det kommer att ta lite tid.
Den har blivit stående i nästan 10 år, så det blir lite att gå igenom.

Här är en liten länk på hur den en gång har sett ut

Den skall få en chans att återfå sin forna glans, men först skall storebror RG500 få full uppmärksamhet.
 
Grattis till ännu en tvåtaktare! :tummenupp

Kan ju bli riktigt tjock blårök om vi får till en träff!:D
 
Grattis till ännu en tvåtaktare! :tummenupp

Kan ju bli riktigt tjock blårök om vi får till en träff!:D

Det tar nog ett tag innan denna lilla cykeln sprider blårök bakom sig på kurviga vägar.
Hon har lagrats i 13år sedan hon invandrade från Italien, hon är tyvärr inte medborgare fullt ut än i transportstyrelsens register.
Det är en lång tråkig historia bakom denna fördröjningen.

Försöker mig på att ladda upp en bild på henne som hon var när vi hämtade igår kväll.
RG250_1.jpg
 
Jag har lite grejer i gömmorna till RG 250. Tyvärr inte den delen bakom sadeln som jag ser att du saknar. Dock finns fram och bakhjul, kompletta bromsok fram, delvis helt ok bak, gaffelben, delar av styrkronorna. Kanske är skivorna jag har i gott skick? Extra fälgar till bandagen kan vara bra att ha......Grejorna finns i Örebro. Sadel och passagerarsadel kan finnas kvar??
 
Jag har lite grejer i gömmorna till RG 250. Tyvärr inte den delen bakom sadeln som jag ser att du saknar. Dock finns fram och bakhjul, kompletta bromsok fram, delvis helt ok bak, gaffelben, delar av styrkronorna. Kanske är skivorna jag har i gott skick? Extra fälgar till bandagen kan vara bra att ha......Grejorna finns i Örebro. Sadel och passagerarsadel kan finnas kvar??
Det som ser ut att saknas ligger i en låda jag fick med.
Det enda som saknas är kudden till ensitskutsen, men jag slänger på passagerar sdeln istället :)
Men dina grejor är intressanta, skicka gärna priser med PM.
Det händer att jag åker förbi Örebro ibland, om inte annat kan jag se till att jag gör det.

Håller som bäst på att jaga rätt på alla papper som låg på besiktningen för nästan tio år sedan.
Kan vara så att allt är borta :död
Han som hade hand om ärendet är pensionerad och kontoret urstädat sedan monopolet släpptes.

Det finns en möjlighet att handla sig en ram som går att reg besiktiga.
Hittade en ram med papper på tyska ebay, men den kostar 7000:- inkl frakt.
Fan vet om det är värt det :va
 
Last edited:
På många delar man hittar till RG250 på ebay skriver säljaren att de passar till GJ21A.
Detta är ju början på ramnumret, och jag har listat ut lite vad som står för vad lite grann.
Första bokstaven "G" betyder årgången 1986. Märkligt många delar till just 86 års modell ute nu.
Resten fram till "A" har jag kläm på, men inte själva "A".
Ramnumret på min börjar med GJ21C.

Någon som har pejl på vad bokstaven "C" står för ?
Kan det vara så att "C" betyder att den har helkåpa och "A" betyder halvkåpa ?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top