Suzuki RG125F vs Honda NSR

Henke_NsR

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Ort
Hjo
Hoj
Aprilia RS125 -00
Har börjat fundera lite nu om jag ska köpa en NSR som gått över 3000 mil eller en rg som gått runt 1000, vad tror ni är bästa köpet? :confused:
 
Henke_NsR skrev:
Har börjat fundera lite nu om jag ska köpa en NSR som gått över 3000 mil eller en rg som gått runt 1000, vad tror ni är bästa köpet? :confused:
Jadu jag tror nsr ger mäst körglädje :)
Och så e den nog vassare ostrypt
 
Henke_NsR skrev:
Har börjat fundera lite nu om jag ska köpa en NSR som gått över 3000 mil eller en rg som gått runt 1000, vad tror ni är bästa köpet? :confused:

Är det en RG eller RG-F är ganska stor skillnad :tungan

RG-F:en är mer "exklusiv" men vad jag hört så håller dom inte så länge...
NSR:en är ganska vanlig och är väl inte särskillt speciell. Nya modellen är dock ovanligare och snyggare. Känd för bra hållbarhet :tummenupp
 
RGF!.. har inte sett eller provat en men den ser ut som en RGV och min trivs jag mycket bra med. hört toppfarter på RGF mot 169km/h med GPS så det är ingen slö hoj som NSRen. svagheten är avgasventilerna de är likadant på RS250 och RGVn .. bara du tittar på dem nån gång efter sprickor så är det helt ok.
 
philsson skrev:
RGF!.. har inte sett eller provat en men den ser ut som en RGV och min trivs jag mycket bra med. hört toppfarter på RGF mot 169km/h med GPS så det är ingen slö hoj som NSRen. svagheten är avgasventilerna de är likadant på RS250 och RGVn .. bara du tittar på dem nån gång efter sprickor så är det helt ok.
Paddes nsr gör iaf 170.

1km/h mer än RGF, fan vad slö den måste vara. :D
 
Solid snake skrev:
Paddes nsr gör iaf 170.

1km/h mer än RGF, fan vad slö den måste vara. :D

Hahah!

Men den har ju trim system, med originalet avstrypt kan ju NSR glömma 170 km/h.
 
Padde skrev:
Polaren?

:tungan

Kör själv om du ska veta vad som är rätt och fel.


Mja, han har sålt den nu. Var väl kanske inte kompis direkt men båda hade 125: Dock så sålde han sin strax innan jag tog kortet.

Det var en -98 "uttagen" -02 hade väl gått 600 mil nånting så den var jävligt fräsch motormässigt


Edit:
När jag toppar så måste jag pressa ganska mycket. Beror ju på "dags formen" också
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top