Suzuki rg

Jag är ute efter att köpa ett Suzuki rg effektrör men hittar inget så hade istället försökt modda om orginalröret som jag har, några tips? Någon som vet om kröken är den samma på effekt och vanlig?

Någon som har effektrör som kan vara snäll att mäta diametern på effektröret? Det jag vill veta isåfall är diametern på dämparen och diametern på kröken samt röret mellan krök och dämpare.

Mycket tacksam om jag kan få svar på detta.
Bilder är alltid välkomna

Tack på förhand / Johan

Tror det är effektrör på min, dock inte säker men det är iaf inte orginal. Packade precis om min med ljuddämparull. Dock så gick min dåligt innan så vet inte om jag kan rekommendera det jag har. Gjorde knapp 100...

Får se om den går bättre nu. Gjorde rent förgasaren och bytte munstyck också.

Jag är ute efter att köpa ett Suzuki rg effektrör men hittar inget så hade istället försökt modda om orginalröret som jag har, några tips? Någon som vet om kröken är den samma på effekt och vanlig?

Någon som har effektrör som kan vara snäll att mäta diametern på effektröret? Det jag vill veta isåfall är diametern på dämparen och diametern på kröken samt röret mellan krök och dämpare.

Mycket tacksam om jag kan få svar på detta.
Bilder är alltid välkomna

Tack på förhand / Johan

Tror det är effektrör på min, dock inte säker men det är iaf inte orginal. Packade precis om min med ljuddämparull. Dock så gick min dåligt innan så vet inte om jag kan rekommendera det jag har. Gjorde knapp 100...

Knappt 100 är inte rätt dåligt för en RG. Har varit uppe i 150 med min liggandes på tanken. Då ska även tilläggas att mina kåpor är borta, så jag har sjukt jobbigt luftmotstånd. :tuttar

Knappt 100 är inte rätt dåligt för en RG. Har varit uppe i 150 med min liggandes på tanken. Då ska även tilläggas att mina kåpor är borta, så jag har sjukt jobbigt luftmotstånd. :tuttar
hehe niice;) trimmad?

hur såg dämparen ut inuti? Var köpte du dämparullet?
hur går den efter ompacknighen??

Last edited:
Ja jäklar den går mycket bättre. Har inte toppat den än, men helt klart starkare på högre växlar. Tror dock inte jag kommer upp i 150. Kanske måste kolla kolv och kolvringar också men de såg rätt bra ut det jag kunde se via in och utblås på cylindern.

Du kan kolla in bilden på ljuddämparen här som jag la på mekarforumet för ett tag sen. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=164488
Köpte bara vanlig 2t ljuddämparull och lindade så hårt jag kunde runt det perforerade röret. tätade och popnitade tillbaks ändstycket.

Hade lite problem att få tomgången att funka (fast det funka ju inte alls innan). Luftskruven är långt från orginal, så bra kan jag säga iaf. Hade lite ojämn gång på 5.5-6 kvarv/min men det har försvunnit helt. Så jag är jäkligt nöjd.

hehe niice;) trimmad?

hur såg dämparen ut inuti? Var köpte du dämparullet?
hur går den efter ompacknighen??

Hmm, min mc har börjat att spöka lite den senaste tiden.

När jag kommer upp i 80 km/h (ca 7000 varv) så börjar motorcykeln skrika som en stucken gris. Tror att det kommer ifrån avgasröret. Kan det vara avgasporten som spökar? När jag bromsar in till lägre hastighet så försvinner oljudet. Vad kan det vara för problem?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT