Suzuki RG -91!

KTMgubben

KTMgubben
Gick med
3 Apr 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
KTM 950SM -07
Hej!! :D

Jag undrar om det är slang i däcken på en Suzuki RG -91.

Nån som vet?!

Vad toppar era RG -91:or??

Vad har ni för trim??

Nån som kan rekomondera nåt bra billigt trim till en RG -91??

Tar varmt emot era SERIÖSA svar :P:P!

Aja, Ha det så fint!
 
Last edited by a moderator:
Slang: inte orginal

Trim: Onödigt, de går ju bara sönder ändå...www.addemoto.se om du vill ha..

Toppfart: Runt 150 om allt är i skick

Vill du ha mera info så kan du höra med RunkiZ här på forumet, han kan de mesta om gammla RG och har den snyggaste RG´n på SH!
 
Last edited:
Min RG ska ha 18 KW, den toppar 130km/h....

Men är den helt ostrypt då??

det verkar som om dem som har helt ostrypt toppar 150,,

var finns strypningarna??
 
Finns det ingen strypning i insuget??

Finns det inte en sån där strypt CDI-box?? eller varvtalsregulator???

För det finns ingen plugg i blåset..
 
Allround skrev:
Finns det ingen strypning i insuget??

Finns det inte en sån där strypt CDI-box?? eller varvtalsregulator???

För det finns ingen plugg i blåset..

Ja du, ja vet faktist int hur dom stryper dom i sverige, här så stryper dom bara i dämpen iaf. Sen vet ja int om de e skillnad på nyare årsomodeller.
 
Om det skulle finnas några strypningar skulle de förmodligen sitta i avgasröret vid cylindern och i insuget.Eftersom den inte såldes i strypt version lär det inte vara strypt elektroniskt. 18kW lär den inte heller ha om den är strypt. Min har 22kW ostrypt men min är lite starkare så det lär stämma. Jag gissar på att något är felinställt eller slitet. dålig kolv o ringar? Finns det variabel avgasport? i så fall gissar jag på att denna behöver ställas in.
 
Last edited:
Larco skrev:
Om det skulle finnas några strypningar skulle de förmodligen sitta i avgasröret vid cylindern och i insuget.Eftersom den inte såldes i strypt version lär det inte vara strypt elektroniskt. 18kW lär den inte heller ha om den är strypt. Min har 22kW ostrypt men min är lite starkare så det lär stämma. Jag gissar på att något är felinställt eller slitet. dålig kolv o ringar? Finns det variabel avgasport? i så fall gissar jag på att denna behöver ställas in.


Variabel avgasport?? det är väl det som kallas YPVS??? Hur vet man om man har det??

Om det finns en variabel avgasport,, hur ställer man då in den?!?!

Gör det verkligen skillnad i toppfart, om man har sleten kolv?!

Är det att rekomondera att porta cylindern och plana toppen, som egen "bonntrimmning"??

:confused: :confused:
 
Avgasport

Allround skrev:
Variabel avgasport?? det är väl det som kallas YPVS??? Hur vet man om man har det??

Om det finns en variabel avgasport,, hur ställer man då in den?!?!

Gör det verkligen skillnad i toppfart, om man har sleten kolv?!

Är det att rekomondera att porta cylindern och plana toppen, som egen "bonntrimmning"??

:confused: :confused:


Du ska no borda ha en avgasport på din rg, sitter en rund sak på vänster sida om cylindern. Heter AEC (Automatic Exhaust Control) på äldre modellen av rg.

Man ska no int behöva ställa in den, den kan bara va i ett läge så.
 
Allround skrev:
Variabel avgasport?? det är väl det som kallas YPVS??? Hur vet man om man har det??

Om det finns en variabel avgasport,, hur ställer man då in den?!?!

Gör det verkligen skillnad i toppfart, om man har sleten kolv?!

Är det att rekomondera att porta cylindern och plana toppen, som egen "bonntrimmning"??

:confused: :confused:

alla märken har olika namn på de variabla avgasportarna Yamaha har YPVS (Yamaha Power Vent System) om ja inte minns tokigt. suzukis heter väl AEC som RunkiZ sa...
vet itne hur det är på suzuki men på yamaha surrrar den när du slår på tändningen.
 
Fluxir skrev:
alla märken har olika namn på de variabla avgasportarna Yamaha har YPVS (Yamaha Power Vent System) om ja inte minns tokigt. suzukis heter väl AEC som RunkiZ sa...
vet itne hur det är på suzuki men på yamaha surrrar den när du slår på tändningen.

jag tror att de hetar Yamaha Power Valvs, men jag är inte säker..
och på Honda (iaf äldre) heter de ATAC.
 
Vilken trimning är det som är vanligast och bäst att börja med??

Vad ska man sedan fortsätta med för trim, för att få en maxtrimmad 125:a ??

Hur vet man om det finns nån elektronisk strypning, t.ex strypt CDI??
 
Allround skrev:
Vilken trimning är det som är vanligast och bäst att börja med??

Vad ska man sedan fortsätta med för trim, för att få en maxtrimmad 125:a ??

Hur vet man om det finns nån elektronisk strypning, t.ex strypt CDI??


du kan sätta på effekt system, sen öppet filter, fila lite, plana toppen, bättre stift, andra reeds, annan förgasare, högkompskolv, det finns lite att göra.
 
DJM skrev:
du kan sätta på effekt system, sen öppet filter, fila lite, plana toppen, bättre stift, andra reeds, annan förgasare, högkompskolv, det finns lite att göra.

finns det öppet filter till Honda NS årsm -86 ?
 
DJM skrev:
du kan sätta på effekt system, sen öppet filter, fila lite, plana toppen, bättre stift, andra reeds, annan förgasare, högkompskolv, det finns lite att göra.


Vad jag vet så måste man ha högre oktan om man planar toppen.

Har hört att det inte finns högkompskolv till 2-taktare.
 
Jasså! :) Vart köpte du det då? Är de stor skillnad från original?


Edit: f-låt om jag lånar tråden lite :gnissla
 
Jag vet inte om det finns högkomps kolvar till 2t, men jag vet att de finns Wiseco till Honda MBX iaf... Du kan ju alltid köpa 180cc och ett jolly moto + större fogg från ademoto.se!
 
nomolas skrev:
Jasså! :) Vart köpte du det då? Är de stor skillnad från original?


Edit: f-låt om jag lånar tråden lite :gnissla


Jag fick det till när jag köpte hojen så jag vet inte :)
Mja ljudet är ju betydligt skönare men effekten vet jag inte riktigt, jag har inte kört alls mycket med den vanliga luftburken så ja kan inte gämföra direkt.

Men lite ger det väl då jag har effektblås på med
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top