Suzuki rg 125

Nilxz

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2004
Ort
Åland
Hoj
RS 125
Jag har en suzuki rg 125 på gång. Den har repiga kåpor, en liten buckla i tanken och ett sprucket blinkers för att den har varit omkull. Motorn är nyrenoverad och jag skall försöka få den för 4300 kr, är det ett bra pris?
 
Vad snackar vi för årgång??? (nya eller gamla modellen??)
 
Det är inte den där snygga -91 eller -92:an, så det är antagligen gammal modell. Jag skulle säga att den är runt -90.
 
Om det är den "nya" modellen, så är det ju ett riktigt kanonpris tycker jag, pang på...

Är det den gamla hade jag kollat vidare, vad jag sett ser den inte så bra ut, men, om det krisar totalt i plånboken så är det ju "bättre än inget" :)

Vet inte om man kan få tex en TZR för under 10?


EDIT: Han inte läsa inlägget innan, såg det aldrig...

Hursomhelst, jag hade heldre tagit en TZR/NSR, om man nu kan hitta dom för under 10? Sen beror det ju lite på vad du har för ekonomi.... Kan inte säga nått om den RGn, förutom att de bilder jag sett så har den inte sett snygg ut direkt... Men, man behöver inte ha roligare för att man har en snygg hoj när man kör, och en gammal RG är garanterar bättre än inget! :)
 
Last edited:
Nilxz skrev:
Det är inte den där snygga -91 eller -92:an, så det är antagligen gammal modell. Jag skulle säga att den är runt -90.

92 kom den nyare modellen. Jo, det är troligtvis den första.
 
Nilxz skrev:
Jag har en suzuki rg 125 på gång. Den har repiga kåpor, en liten buckla i tanken och ett sprucket blinkers för att den har varit omkull. Motorn är nyrenoverad och jag skall försöka få den för 4300 kr, är det ett bra pris?



Min crm var inte fin heller.. men va fan slipa spackla och lacka om så ser den fan som ny ut.. mvh
 
Jag tänkte bara ha den för att fixa upp den lite, och int ha på de där fula kåporna, utan det ska mer bli en naken modell. Men sen när jag blir 16 ska jag ha den nya dtn och använda den här som en hoj att köra fort och långt med :)
 
KÖP! Bäst nerläggningsvinkel av alla 125or. 4300 är ett kanonpris om resten ser bra ut.
 
Nilxz skrev:
Jag tänkte bara ha den för att fixa upp den lite, och int ha på de där fula kåporna, utan det ska mer bli en naken modell. Men sen när jag blir 16 ska jag ha den nya dtn och använda den här som en hoj att köra fort och långt med :)

KÖÖP!!

suz-rg125-89-bikepics-02677.jpg


Bilden är hämtad från http://www.bikepics.com/pictures/002677/ ...
 
Nsr_martin usch fyfan den ser förjävlig ut med kåpor, jag tycker den ser mycket bättre ut utan kåpor.


Jo, så där ser den ut fast ännu den där kåpan som hänger lite över däcket är borta. :)
 
Nilxz skrev:
Nsr_martin usch fyfan den ser förjävlig ut med kåpor, jag tycker den ser mycket bättre ut utan kåpor.


Jo, så där ser den ut fast ännu den där kåpan som hänger lite över däcket är borta. :)

Hn du se min sissta post? Vi får sluta o posta samtidigt :D
Eller menar du att kåpan där bak är borta?
 
cRoC skrev:
KÖP! Bäst nerläggningsvinkel av alla 125or. 4300 är ett kanonpris om resten ser bra ut.

synd bara att väghållingen suger och att den känns som en moped..... för 4300 är det ju bara att köpa om du inte behöver lägga ut så mycket på den, går att ha roligt med en sån också men finns bra mycke roligare 125:or
 
Gamla RG går som helvete... framhjulet lättade några cm när jag rejsade med en polares :tungan

Rätt mycket vibrationer å sånt men fräckt ylande ljud i den :tummenupp
 
Har ägt en 87a, skitkul hoj, kör mycket hellre en sån än en NSR som är en tung trött klump i jämförelse. Suzuki=lättskruvat, som sagt inget tar i när man svänger heller. Bakljuset flyttar man upp i cutsen så blir den genast mycket snyggare, det finns gott om plats, sen meckar man dit en Jollymoto-pipa så hörs man ordentligt och får kul karaktär på hojen. Ingen mopdekänsla, även en lång person som jag sitter bra med bra skydd från kåpan.
 
gammla rg125an går jämnt med nsr och tzr, sen att den ser ut som den gör är ju en annan sak, det kan säkert ordnas med lite händighet och några bra ideer :)
 
*/ ?>
Nyheter
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Back
Top