suzuki rg 125 strypning

Bearing skrev:
Ja, så skulle det ju kunna vara, men nu spekulerar du lika mycket som mig.

Jag tycker att om man inte vet hur den funkar och vilka spänningsnivåer som används ska man vara väldigt försiktig. Eftersom att det antagligen handlar om elektronik så är 5 V standard och kopplar man då 12 V bränns kretsen antagligen bara av att snudda vid polerna. Därför tycker jag verkligen inte att man ska dra dit 12 V bara för att testa. Tycker inte att man ska testa sig fram alls. Antingen tar man reda på hur den funkar eller så mäter man vad som kommer ur ECU-kontakten med multimeter eller oscilloscop.
Det jag menar med reglerbart motstånd är att när ventilen är öppen så ger man inte mer ström.. då pajar man ju ingenging.. då stannar man vid 3V om det skulle vara så.

philsson skrev:
Det jag menar med reglerbart motstånd är att när ventilen är öppen så ger man inte mer ström.. då pajar man ju ingenging.. då stannar man vid 3V om det skulle vara så.
Fast först skrev du ju att man skulle köra med 12 V. Det var mest därför jag gav mig in i den här diskutionen. Jag menar bara att man ska vara försiktig med vad man ger för råd så att man inte lurar någon att paja något dyrt.

Min är en -92 och där är en sladd avklippt från cdi boxen troligtvis.
Men jag har också strypningar i avgassystemet också tror jag, någon som vet vart?

Rg 125f -92 skrev:
Min är en -92 och där är en sladd avklippt från cdi boxen troligtvis.
Men jag har också strypningar i avgassystemet också tror jag, någon som vet vart?

4 månader gammal tråd.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...