suzuki rg 125 strypning

järpan

ride, eat, sleep and repeat!
Gick med
28 Feb 2005
Ort
vetlanda
Hoj
suzuki GSX-R 750 -96
jag är ägare till en suzuki rg 125 -91 (den gamla modellen) på pappret står de att de är strypt i avgasporten. någon som har egen erfarenhet av detta eller vet något tacksam för svar
 
järpan skrev:
jag är ägare till en suzuki rg 125 -91 (den gamla modellen) på pappret står de att de är strypt i avgasporten. någon som har egen erfarenhet av detta eller vet något tacksam för svar

min står det att den är stryp i avgassystemet, det löste man genom att byta :)

öppna & titta hur det ser ut där inne :) öppnar/stänger den inte fullt är det nog där du har felet :rolleyes:
 
men jag har hört att man ska klippa någon sladd i cdi
 
järpan skrev:
men jag har hört att man ska klippa någon sladd i cdi

nja, nu blir jag lite tveksam, det jag hört om det det är på den nyare modellen som kom -92 :) [ironi] testa & klipp & klistra lite du. det är ju bara att tejpa ihop sen [/ironi] :tungan
 
Solid snake skrev:
[Vetalltmode]
Alla motorer har en avgasport, annars kommer inte avgaserna ut. :mattias [/Vetalltmode]


men alla har inte sådana som styrs efter gaspådrag
 
min suzuki rg 125 -91 är strypt i avgasporten står de på pappret.
de öppnas alltså inte helt vid gaspådrag som jag förstår det.
 
järpan skrev:
min suzuki rg 125 -91 är strypt i avgasporten står de på pappret.
de öppnas alltså inte helt vid gaspådrag som jag förstår det.
3 delad gaswire då eller?. :va Hur styrs den.
 
Kolla om motorn till porten arbetar när du gasar. Kan vara så enkelt att strömmen till den brutits
 
Anton_Ljunghusen skrev:
Kolla om motorn till porten arbetar när du gasar. Kan vara så enkelt att strömmen till den brutits

menar du att porten är helt nere hela tiden då eller?
 
är de någon som har egen erfarenhet av detta eller?
jag citerar direkt ur papprena "motoreffekten sänkt från 18kw genom begränsning i avgasport" seriösa svar tack
 
Jag var snäll att jag googlade åt dig. Tydligen är de strypta med en bricka mellan cylindern och avgassystemet samt genom att låta avgasventilen vara helt öppen.

Tillägg:
Kontakten till avgasventilservon är inte ansluten. Du bör antagligen rengöra ventilen så att den löper lätt innan du kopplar in servon.

Alltså var Anton på rätt spår hela tiden.
 
Last edited:
jag undrar fall den är strypt i sådana fall för att de är ingen bricka i början av avgasystemet inte vad man kan se i alla fall inte heller i utblåset (från cylindern till avgassystemet) och de konstiga är att avgasventilen är fullt öppen hela tiden (har kollat :brinnerup ) den toppar runt 140 km/h om man jobbar lite. Är den strypt då?
 
Då är alltså "halva" strypningen borttagen. Att ventilen är fullt öppen borde inte påverka toppfarten, men gör att den går sämre på lägre varv. Jag tycker verkligen att du ska koppla in servon.

Kolla också att trotteln i förgasaren öppnas helt när du gasar fullt. Det är tydligen ett vanligt sätt att strypa på. Dock verkar det inte som att det ska vara så på din. Men det kan ju vara värt att kolla.
 
Bearing skrev:
Då är alltså "halva" strypningen borttagen. Att ventilen är fullt öppen borde inte påverka toppfarten, men gör att den går sämre på lägre varv. Jag tycker verkligen att du ska koppla in servon.

Kolla också att trotteln i förgasaren öppnas helt när du gasar fullt. Det är tydligen ett vanligt sätt att strypa på. Dock verkar det inte som att det ska vara så på din. Men det kan ju vara värt att kolla.[/QUOTE

jag såg inte att de var några sladdar lösa de gick ut två sladdar från avgasventilens motor som sedan gick in i en svart box som inte gick att öppna upp (vid sidan om sadeln). jag provade även att ta ur dessa sladdar genom en kontakt som satt på kabeln men gjorde ingen skillnad hur ska man få liv i avgasventilen igen? och gör de stor skillnad med avgasventilen?
 
Om det nu är så att avgasstrypningen är borta men porten alltid öppen kommer du inte få högre effekt, därimot härligare register

140 knyck låter kanske lite klent men en gammal kolv eller liknande tror jag är boven

Ring gamla ägaren, vet inte han.. ring den innan
 
Anton_Ljunghusen skrev:
Om det nu är så att avgasstrypningen är borta men porten alltid öppen kommer du inte få högre effekt, därimot härligare register

140 knyck låter kanske lite klent men en gammal kolv eller liknande tror jag är boven

Ring gamla ägaren, vet inte han.. ring den innan

vet du någonting om hur man får igång avgasventilen igen?
 
Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top