Suzuki RG 125 Streetfighter

Rikard af Halms

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki RG 125 -91
prulle skrev:
Hur grova är dom då? Jag använde iaf finkorningt koroseri spackel (med tenn, fick av farsans polare som är lackare) när jag plasta i båten...

Slipskiva till vinkel slip är grymt effektivt, lite dålig känsla bara tycker jag (blir inte jämt nedslipat)

Vad jag mennade va att du ser ut att lägga på det lite ojämnt.

Nu är jag inget proffs själv så egentligen är det mer frågor om det inte hade varit bättre att göra så.

Jävligt snyggt bygge dock!

Okaj... Nej asså jag menade inte hålor direkt utan att man får fylla upp med spackel på vissa ställen där det är inte är symmetriskt med andra sidan men den är faktiskt väldigt symmetrisk för att ha gjort kåpan i hönsnät.

Tack för feedbacken :)
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Rikard af Halms skrev:
Okaj... Nej asså jag menade inte hålor direkt utan att man får fylla upp med spackel på vissa ställen där det är inte är symmetriskt med andra sidan men den är faktiskt väldigt symmetrisk för att ha gjort kåpan i hönsnät.

Tack för feedbacken :)

okej! gör du i hönsnät? testat med byggskum? Du får dra en plastflie eller nått för att den inte ska frätta när du lägger på glassfibret.
 

Rikard af Halms

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki RG 125 -91
prulle skrev:
okej! gör du i hönsnät? testat med byggskum? Du får dra en plastflie eller nått för att den inte ska frätta när du lägger på glassfibret.


Japp jag gjorde cutsen i hönsnät med pålagd maskeringistejp och magspoilern gjorde jag delvis i byggskum och delvis i hönsnät.

Det jag tyckte var bra med hönsnät var att om det såg ojämnt ut så bara tryckte man lite på det så det blev jämnt istället för att fila och slipa skummet...
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Rikard af Halms skrev:
Japp jag gjorde cutsen i hönsnät med pålagd maskeringistejp och magspoilern gjorde jag delvis i byggskum och delvis i hönsnät.

Det jag tyckte var bra med hönsnät var att om det såg ojämnt ut så bara tryckte man lite på det så det blev jämnt istället för att fila och slipa skummet...

Okej jo de är ju en fördel. Magspoiler?
 

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Ort
Rockholm
Hoj
ingen nsr längre
Rikard af Halms skrev:
Hehe aa ska göra mitt bästa iaf... Hur går det med ditt bygge då?:)
står tyvärr stilla för tillfället, har inte funnit nån tid att åka ner till verkstan :3freak men jag har planer på ny bakdel :)
 

Rikard af Halms

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki RG 125 -91
NSR_MAN skrev:
jo de var det jag tänkte mig :) du byggde ju en ny, körde du med höns nät i grunden på den oxå? :va

Japp jag körde hönsnät som jag formade till en bra form och sen la jag maskeringstjep på hela. Det blir lättare att se om det är ojämnt någonstans men det är också bra att fästa glasfibern på.

LASSE KONGO skrev:
fin fint
går du på kattigatt??

Japp det gör jag... själv då?
 

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Ort
Rockholm
Hoj
ingen nsr längre
Rikard af Halms skrev:
Japp jag körde hönsnät som jag formade till en bra form och sen la jag maskeringstjep på hela. Det blir lättare att se om det är ojämnt någonstans men det är också bra att fästa glasfibern på.
okey, bra då vet jag hur jag ska göra :tummenupp tack för tipset :)
 

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Ort
västkusten
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
Rikard af Halms skrev:
Japp jag körde hönsnät som jag formade till en bra form och sen la jag maskeringstjep på hela. Det blir lättare att se om det är ojämnt någonstans men det är också bra att fästa glasfibern på.



Japp det gör jag... själv då?


jo då!!

race i sommar haha
 

Rikard af Halms

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki RG 125 -91
NSR_MAN skrev:
Hur går det? :banana vill se mer bilder :D




NYFIKEN!!! :näsblod


Jodå det går la bra men har inte så mycket mecktid men idag har jag varit i garaget och slipat vidare på bakkåpan... Inget roligt att se men här kommer några bilder....

Slipade ner det mesta av glasfiberspacklet med en sliprondell till vinkelslipen, la sen på ett lager till med glasfiber på några ställen där det behövdes och till sist la jag på lite finspackel på toppen av kåpan och slipade ner det...
 
Last edited:
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top