suzuki rg 125 hur får man bort strypningen

järpan

ride, eat, sleep and repeat!
Gick med
28 Feb 2005
Hoj
suzuki GSX-R 750 -96
jag är ägare till en suzuki rg 125 -91 (den gamla modellen) på pappret står de att de är strypt i avgasporten. någon som har egen erfarenhet av detta eller vet något tacksam för svar

jag citerar direkt ur papprena "motoreffekten sänkt från 18kw genom begränsning i avgasport" seriösa svar tack

järpan skrev:
jag är ägare till en suzuki rg 125 -91 (den gamla modellen) på pappret står de att de är strypt i avgasporten. någon som har egen erfarenhet av detta eller vet något tacksam för svar

jag citerar direkt ur papprena "motoreffekten sänkt från 18kw genom begränsning i avgasport" seriösa svar tack

Jag har ju sagt att förmodligen är motorn som driver avgasporten strömlös

Varför skiter du bara i folks svar och gör en ny tråd på en annan forumdel?

Anton_Ljunghusen skrev:
Jag har ju sagt att förmodligen är motorn som driver avgasporten strömlös

Varför skiter du bara i folks svar och gör en ny tråd på en annan forumdel?

har du egen erfarenhet av detta? eller bara gissar du, jag vill ju gärna ha min hoj intakt även efter den är ostrypt

järpan skrev:
har du egen erfarenhet av detta? eller bara gissar du, jag vill ju gärna ha min hoj intakt även efter den är ostrypt

På min rg125:a som jag själv lämnade in för strypning satte de bara en bricka innan avgasröret, direkt efter cylindern!

järpan skrev:

Eftersom du skiter i mina svar fattar jag inte ens varför jag skriver det här men..

Uppenbarligen är den variabla avgasporten alltid i stängt/öppet läge vad det nu blir, ett vanligt sätt att strypa en 125a på..
Förstår inte hur den annars skulle vara "strypt i avgasporten"

Snabbt och lätt: Slit dän avgassystemet, slå på tändningen kolla om porten rör sig

alt 2 sök upp motorn och kolla om den arbetar

Anton_Ljunghusen skrev:
Eftersom du skiter i mina svar fattar jag inte ens varför jag skriver det här men..

Uppenbarligen är den variabla avgasporten alltid i stängt/öppet läge vad det nu blir, ett vanligt sätt att strypa en 125a på..
Förstår inte hur den annars skulle vara "strypt i avgasporten"

Snabbt och lätt: Slit dän avgassystemet, slå på tändningen kolla om porten rör sig

alt 2 sök upp motorn och kolla om den arbetar
om det är som på min hoj så är porten mekanisk och då måste man varva upp skiten för att se om den öppnar/stänger. Inte så kul att varva upp utan avgassystem.. se till att skaffa dig öronproppar isf..

philsson skrev:
om det är som på min hoj så är porten mekanisk och då måste man varva upp skiten för att se om den öppnar/stänger. Inte så kul att varva upp utan avgassystem.. se till att skaffa dig öronproppar isf..

jag gjorde faktiskt detta i går :brinnerup . men avgasporten verkar vara i topp läge hela tiden då kan den ju inte vara strypt där och ingen bricka i avgassystemet vad jag kan se

järpan skrev:
jag gjorde faktiskt detta i går :brinnerup . men avgasporten verkar vara i topp läge hela tiden då kan den ju inte vara strypt där och ingen bricka i avgassystemet vad jag kan se

Ok antar att avgasporten då sitter på ovansidan och du har full öppning hela tiden?

Moderator kanske kan flytta tråden till 125adelen

På moppar brukar man sätta en bricka i utblåset och på samma sätt är de väl med din när den är såpass lite kubik. Den sitter i den delen du sticker in i själva motorn. Så länge de inte är gjort i härdat stål är de ok, annars blir de svårt =)

mvh Henke

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing