Suzuki RF900R-95a går på 3 cylindrar

Nej, inte nyligen... Hade av den i vintras men den har gått som en klocka efter det.. Körde en sväng till skåne å tebax på ca 80 mil för ett par veckor sen å där va inga kymmer heller... Men den kanske har lossnat efter de.. de ger sig när ja ska skruva av möget i veckan. Tack för tipset, iaf!:tummenupp

Isåfall så har du satt fel på en som sitter i bakkant av luftburken(har jag för mig) och nån av de andra luftslangarna som är "möjlig" att växla o sätta på den..hoppas hur som helst att du finner felet:tummenupp

Undrar om inte någon av slangarna är(den i bakkant?) är vakumslang, som kan ha släppt? Nyper luft?:va

Last edited:
Isåfall så har du satt fel på en som sitter i bakkant av luftburken(har jag för mig) och nån av de andra luftslangarna som är "möjlig" att växla o sätta på den..hoppas hur som helst att du finner felet:tummenupp

Undrar om inte någon av slangarna är(den i bakkant?) är vakumslang, som kan ha släppt? Nyper luft?:va

Har för mig att de sitter 2 slangar på framsidan (mot fuggarna) högst upp å sen en i botten på samma framsida.. å dom kan väl eg inte spela nån roll, kan ja tycka.. Den där nere sitter där den alltid suttit iaf, för den har ja få dra fast m ståltråd i avsaknad av klämma.. :)

Å dom där uppe borde inte spela nån roll som sagt, såvida dom inte e av lr täppta?!

äntligen!!!!

IDAG har ja varit nere å skruvat med hojen så gott som hela dan... Delvis tog de hela dan för att ja e novis på fuggar, och delvis för att ja inte hade en aning va ja letade efter..

Tredje gången :mad: som ja skruvade ner fuggarna fick ja nock å delade alla 4 i sina beståndsdelar... eller nästan iaf.. Skruvade av toppen å tog ut membran å nål. Kollade nålarna å dom stod lika å såg inte direkt slitna ut.., Vände på möget å tog bort flottör med bihang... Skruvade vidare och delade en gång till å hittade alla kanalerna under munstyckena.. Så nu blåstes allt rent, kollade över visuellt hur munstyckena stod å monterade ihopa fuggarna igen..

Så utan att ja egentligen vet vad ja gjort, ja har inte hittat nått direkt fel, och ja har inte bytat nått, så funkade skiten till slut!! :banana

Så ja får väl va glad för att de gick idag iaf! Får se imorgon när den stått över natten om de e lia positivt då!

Tack för alla tips å trix! Speciellt tack för grenrörstricket, som jag utövade med varierad framgång.. Hittade de kalla röret, men åxå ett jävligt varmt.. En blåsa å en erfarenhet rikare.. Nästa gång blir de en sprayflaska m vatten till de testet... :tungan

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT