Suzuki RF600R -96, kanat på asfalt. Tips och råd hur man lagar

posa

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2013
Hoj
Suzuki RF-600R
Hej!

Välte hojen, så den gled en bit på vänster sida på asfalt. Kåpan förstörd, styret snett, växelpinne av plus att en skruv eller liknande slitits bort från undre motorblocket.

Har sökt efter sprängskiss för att försöka veta hur jag ska gå tillväga med en del som har blivit bortskrapad, utan större lycka.

Läckte ur en hel del olja därifrån när jag testade starta hojen (kåpan var på då, så såg ej).

Frågan är om jag bara kan prata med någon som är snitsig med svets, alternativt hitta någon lämplig skruv och försöka täta. Oljemätaren för motorn är på andra sidan, så ingen fara där. Någon som vet vad den där är till för?

Är inte väldigt insatt i det här med att skruva med mc, så jag skulle uppskatta alla tips och råd.

Suzuki RF600R -96

Tack på förhand

20130630_175159.jpg20130630_175212.jpg

Suzukis gamla motorer ser alltid ut så där efter vurpa... spöstraff på den designern.

Hur som helst. Det kan gå att svetsa men det är svårt och det verkar som att det inte alltid blir bra. Ev. går det kleta igen själv med kemisk metall och diverse skrot. Kolla upp bara vad som finns där, jag tippar på en oljekanal. Lycka till!

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph