Otee
Medlem
Tjenare, Måste fråga er och se om ni har några förslag på lösning på mitt problem.
Vi körde ERF:et på Anderstorp idag. Först blev det 1 1/2 timme regn sedan körde vi 1 timme sol utan problem.
Nu slutade hojen att dra över 10000 varv/min typ som det känns när varvstoppet går i. ett varv senare var det nere 8000 varv/min.
Vi hittade att chocken var ute lite, typ 1/6 dels chock. Detta fixade vi till och provade igen och samma sak igen. Kanske så slutade hojen dra lite tidigare.
Vi har hittat rost i tank och bränsle pump/filter och detta är fixat. Luftfiltret är okej, alla slangar är hela. Vi har en bit över 13 Volt på batteriet. Elkontakterna ser okej ut, alltså ingen fukt eller något. Stiften se okej ut. Vi hittar inget i insprutaren som ser ut att vara fel. Spelar ingen roll om tanklocket är öppet eller stäng, ej heller om motorn är kall eller varm.
Nu varvar den till 3-5000 varv/min innan den stoppar. Luktar lite bensin om avgaserna.
Ligger jag på 3-5000 varv/min och drar på för fullt så dör motorn bara.
Hojen är en Suzuki Gsxr 600 -01 som har gått 600 mil.
Jag är öppen för förslag att testa så ös på med förslag. Jag hade tänkt att köra klubbrejs på Söndag och då skulle det vara trevligt om skrotet fungerade.
Tack på förhand!!
Vi körde ERF:et på Anderstorp idag. Först blev det 1 1/2 timme regn sedan körde vi 1 timme sol utan problem.
Nu slutade hojen att dra över 10000 varv/min typ som det känns när varvstoppet går i. ett varv senare var det nere 8000 varv/min.
Vi hittade att chocken var ute lite, typ 1/6 dels chock. Detta fixade vi till och provade igen och samma sak igen. Kanske så slutade hojen dra lite tidigare.
Vi har hittat rost i tank och bränsle pump/filter och detta är fixat. Luftfiltret är okej, alla slangar är hela. Vi har en bit över 13 Volt på batteriet. Elkontakterna ser okej ut, alltså ingen fukt eller något. Stiften se okej ut. Vi hittar inget i insprutaren som ser ut att vara fel. Spelar ingen roll om tanklocket är öppet eller stäng, ej heller om motorn är kall eller varm.
Nu varvar den till 3-5000 varv/min innan den stoppar. Luktar lite bensin om avgaserna.
Ligger jag på 3-5000 varv/min och drar på för fullt så dör motorn bara.
Hojen är en Suzuki Gsxr 600 -01 som har gått 600 mil.
Jag är öppen för förslag att testa så ös på med förslag. Jag hade tänkt att köra klubbrejs på Söndag och då skulle det vara trevligt om skrotet fungerade.
Tack på förhand!!