Andreas318
Ny medlem
Hejsvejs!
Idag blev det att köpa service kitt till hojomobilen då det känns som att våren snart är ett faktum! Tog min olja, och bad killen bakom disken om ett oljefilter till min DRZ'a. Skulle inte ens ha tänkt på det om inte min bror skulle nämnt det, men istället för att det blev ett suzuki OEM filter så blev det ett ''HIFLOFILTRO'', men efter ha läst lite så säger nog de flesta hiflo...
Iallafall, priset har ju verkligen ingen aspekt i det hela så det behöver vi inte ens nämna, utan det enda jag undrar över är ren prestanda hos skiten. Är det densamma hos hiflo som OEM tror ni? Både oljeflöde samt reningsförmåga? Filtren ser ju exakt likadana ut, och det är ett litet jäkla filter utan några rörliga delar och massa backventiler och övrigt som vissa hojar brukar kunna ha. En kakburk med vikt papper liksom. Efter att ha läst lite så ska hiflo anses seriösa, men frågan är om inte Suzuki kanske är ännu seriösare? Eller har jag helt enkelt fastnat i något ''skit-tugg'' och kan lika gärna köra på hiflo filtret då det inte har någon betydelse?
Det röda är hiflo, och det gula är Suzuki OEM.
Har ni några tankar kring detta?
Idag blev det att köpa service kitt till hojomobilen då det känns som att våren snart är ett faktum! Tog min olja, och bad killen bakom disken om ett oljefilter till min DRZ'a. Skulle inte ens ha tänkt på det om inte min bror skulle nämnt det, men istället för att det blev ett suzuki OEM filter så blev det ett ''HIFLOFILTRO'', men efter ha läst lite så säger nog de flesta hiflo...
Iallafall, priset har ju verkligen ingen aspekt i det hela så det behöver vi inte ens nämna, utan det enda jag undrar över är ren prestanda hos skiten. Är det densamma hos hiflo som OEM tror ni? Både oljeflöde samt reningsförmåga? Filtren ser ju exakt likadana ut, och det är ett litet jäkla filter utan några rörliga delar och massa backventiler och övrigt som vissa hojar brukar kunna ha. En kakburk med vikt papper liksom. Efter att ha läst lite så ska hiflo anses seriösa, men frågan är om inte Suzuki kanske är ännu seriösare? Eller har jag helt enkelt fastnat i något ''skit-tugg'' och kan lika gärna köra på hiflo filtret då det inte har någon betydelse?
Det röda är hiflo, och det gula är Suzuki OEM.
Har ni några tankar kring detta?