Suzuki Mc försäkring, ett dåligt skämt??

Just därför kör jag en gammal maskin med pulver.
Om dessa gammlingar bryr sig inte försäkringsbolagen alls av
någon anledning.. Man kan krascha lika mycket med min gamla hoj
som ni med era nyare räser maskiner.
Men det är väl stöld risken dom räknar mest med.
Min 1100 kostar helförsäkrad 1680:- året runt vilket jag tycker är helt
överkommligt.:)
Du måste lagt mer pengar på spännband än vad du betalade för hojen.....:tungan.
Om jag vore som du skulle jag skrota den fula kåpan och satt dit det stora vackra runda lyset,så muskelhojen kommer till sin rätt :)

Ursäkta trådstölden.....

Det låter ju inte bra. Undra vad dom höjer min premie till då. Kör gsx 650f -08
Betalde förra året 3046kr för halvförsäkring då suzuki bjöd på helförsäkringen först året.

När jag la hojen andra dagen jag ägde den ville de först ha 25000 + moms i självrisk
men jag då de enligt deras folder endast gällde r-hojar. Så jag fick ner självrisken till 5000 + moms. Hutlöst men ändå klart billigaste premien jag kunde få.

Folksam,Hel,på en 08,1000rr,14000lax / år
ja e nöjd=) med tanke på att dom sponsrar mig detta år oxå:banana

Folksam blir man fan irriterad på oxå :gnisslaJag hade fått först ett erbjudande när jag kollade försäkring, då jag räknade på en likadan modell med ett regnr o allt, jag gjorde misstag att inte ta namnet på personen som gav mig offerten, den var borta när jag skulle teckna försäkringen 2 veckor senare, men ändå överkomligt, igår kom ett till försäkringsbrev där försäkringen pga ändring blivit ytterligare 780 kr dyrare per år, en ändring inte jag gjort:va, ringde o fråga vad de håller på med:vaDå mendade de att det blev så för registret såg att det var en import och trodde det var en 2009/2010. Jag sa att nu pratar du i nattmössan då nu ni själva säger att ni går på vikteffekt och att en 7 år nyare hoj med 30 plus hk för en årsskillnad på 780 kr:fakta Nej de drar alla möjliga historier, rövar o prövar försäkringsbolagen.:brinnerup

Nu är jag ändå inte tut-lurad då jag har en årsavgift på 5k ca inte som många andra härinne som tycker 20-40K per år är helt normal och självrisker på 25 k för en mc försäkring.

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...