Suzuki LS 650 Savage startar ej

rogerpersson61

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2011
Hoj
Suzuki LS650 Savage
Hej,

Har en Suzuki LS 650 P Savage -99, när jag skall starta den så klickar det bara till, batteriet är nytt och fullt laddat. Förra ägaren köpte i våras ett nytt batteri från Biltema. Det som klickar till sitter under tanken och är som en ventil/magnet som slår ihop, troligen för att minska kompretionen i motorn vid start. Motorn går inte runt, bara ett klick när man trycker på startknappen. Bågen har endast gått 1300 mil.

Förra ägaren kanske ville spara lite pengar och köpte ett billigare batteri
med för låg amp.
prova med ett högre,alt.om du kan låna ett,skulle tro att det inte orkar dra runt.
Sätt det på laddning igen så det verkligen e fulladdat.

Testa om det fungerar att dra igång den med startkablar från en bil eller något. Går det så är det batteriet som spökar. Går det inte så beror det på något annat. Antagligen.

Testa om det fungerar att dra igång den med startkablar från en bil eller något. Går det så är det batteriet som spökar. Går det inte så beror det på något annat. Antagligen.

Lättast att testa detta, om inte det går så tror ju jag på startrelät. Jag hade en hoj som det klickade till det var startrelät den gången.

Har du haft problemen tidigare? Har du kunnat sen du köpte hojen kunnat starta denna utan problem och detta problem nyss har uppdagats undrar jag:va. Har du haft friskt batteri och det har fungerat utan probs så tror jag inte på batteriproblem om du inte har hållt på och dragit ut det gång på gång..det var ju nytt och fulladdat som du sa.

Last edited:
Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...