Suzuki laddar för dåligt när ljuset är på

Gick med
14 May 2011
Hoj
83,suzuki gsx es, 80 kawasaki z 250
Har en suzuki gsx 750 es som inte klarar av att ha ljuset på för då startar den inte senn, idag körde jag typ 5 mil med ljuset på, stannade hos en kompis, drack kaffe och sedan när ja skulle hem så va batteriet slut. rullade igång mc,n körde fem mil igen utan ljuset på, gstannade och handlade och sedan startade med nykeln som vanligt. altså den laddar upp batteriet bra så länge jag inte använder ljuset. batteriert e desutom ganska nytt så det är i bra kondition.
Vad är felet? vad ska jag köpa?? är det lindning runt svänghjulet? nån som kan förklara, har inte skruvat med denna nåt större så ja vet i princip ingenting om laddningen på en sånn här. kommer det bara bli värre så den stendör om ja inte gör nåt åt det tro?

Har haft exakt ovan det du beskriver på min Suzuki. Det var laddningsregulatorn. Men kan vara generatorn. Felsökning: Lossa de 3 gula (eller vita sladdarna) från generatorn till laddningsregulatorn, dvs dra loss kontakten. Mät motståndet mellan de 3 paren sladdar med mätinstrument. Du ska mäta mindre än 1 Ohm mellan alla 3 paren sladdar. Starta hojen. Varva upp till 4000 varv/minut. Då ska du mäta ca 70 volt AC (=växelström) eller högre mellan alla tre paren sladdar från generatorn. (Under mätningen ska inte kontakten med sladdarna vara ansluten till laddningsregulatorn) Är alla tre motstånden mindre än 1 Ohm och alla tre spänningarna 70 VAC eller mer så är generatorn OK och det är fel på laddningsregulatorn.

Last edited:
Ok, tackar, ska testa detta imorrn

Har haft exakt ovan det du beskriver på min Suzuki. Det var laddningsregulatorn. Men kan vara generatorn. Felsökning: Lossa de 3 gula (eller vita sladdarna) från generatorn till laddningsregulatorn, dvs dra loss kontakten. Mät motståndet mellan de 3 paren sladdar med mätinstrument. Du ska mäta mindre än 1 Ohm mellan alla 3 paren sladdar. Starta hojen. Varva upp till 4000 varv/minut. Då ska du mäta ca 70 volt AC (=växelström) eller högre mellan alla tre paren sladdar från generatorn. (Under mätningen ska inte kontakten med sladdarna vara ansluten till laddningsregulatorn) Är alla tre motstånden mindre än 1 Ohm och alla tre spänningarna 70 VAC eller mer så är generatorn OK och det är fel på laddningsregulatorn.

en grej till, likriktaren...har jag hört talas om att kan va sönder, dum fråga men hur ser den ut? för det är inte ihopbyggt med laddregulatorn eller nåt åt det hållet väll?

Last edited:
Var ett tag sedan jag trollade med dem, men har haft en gsx 550 och en 1100.

Vill minnas att åtminstone 550 och 750 hade standardfel gällande att generatorn la av, samt att 2ans växel lämnade in.

Har för mig att de var detta forum jag använde för att fråga mig fram gällande tekniska lösningar på min 1100

http://www.thegsresources.com/

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard