Video Suzuki Hayabusa MCXpress 500 (442 WHP) vs Switzer R911 997 Turbo Tiptronic Race 2

  • Thread starter Thread starter CCX
  • Start date Start date
Detta var innan vi bytte till slicks kolla bakhjulet vid 18 sek ryker fint:yoparty:yoparty
 
Denna repan kom jag väl upp i ca 325-330 pågrund av fästet
 
911 hästar
 
Ritar visst en liten bit också 1,06 in i klippet:yoparty
 
350,5 kmh men då satsade jag efter kurvan så lite fusk var det:D:D:D
 
Hur känns det egentligen att köra en så stark hoj? Det är ju en ganska mycket högre acceleration än vad superbilarna presterar och i dem har man ju dessutom ett ryggstöd som håller kvar en.

Är det själva accelerationen som är värst eller blåsten och vibrationer och skak i styret? Orkar inte använda mina fysikkunskaper för att räkna ut vad accelerationen är eller blir i G, men hur tror ni accelerationen förhåller sig till typ flygplan? (alltså när de girar/svänger, ren acceleration rakt fram är inte lika extrem i flygplan) Kanske kan det vara lite lurigt att jämföra om man inte råkar vara stuntpilot eller stridspilot :hihi

Vad har ni för tider ungefär på 0-300 och 0-150? Vill minnas att jag läst om en Hayabusa som gör 0-300 på 9 sek, men då skulle väll bilarna i filmerna vara mycket längre bak...
 
Last edited:
Accet är väl det som är värst (eller bäst:yoparty) man får hålla i sig ordentligt och blåsten kan man alltid krypa ner under rutan, skakningarna vad är det :lol går ju hur stabilt som helst.
Fick en tid på 100-200 på 3 sek men 9 sek kan man glömma med min hoj antar du syftar på turbo anderssons hoj, skulle väl tippa att min hoj gör på 12-13 sek med bra förare:tummenupp
 
Nej jag gjorde aldrig det:huvet vi får väl testa i sommar om det blir fler roliga event:tummenupp
 
Hur känns det egentligen att köra en så stark hoj? Det är ju en ganska mycket högre acceleration än vad superbilarna presterar och i dem har man ju dessutom ett ryggstöd som håller kvar en.

Är det själva accelerationen som är värst eller blåsten och vibrationer och skak i styret? Orkar inte använda mina fysikkunskaper för att räkna ut vad accelerationen är eller blir i G, men hur tror ni accelerationen förhåller sig till typ flygplan? (alltså när de girar/svänger, ren acceleration rakt fram är inte lika extrem i flygplan) Kanske kan det vara lite lurigt att jämföra om man inte råkar vara stuntpilot eller stridspilot :hihi

Vad har ni för tider ungefär på 0-300 och 0-150? Vill minnas att jag läst om en Hayabusa som gör 0-300 på 9 sek, men då skulle väll bilarna i filmerna vara mycket längre bak...


Höhö nä skulle inte tro den förhåller sig till flygplan^^ beror också helt på vilket flygplan du jämnför med! Redbull killarna är uppe och vänder på 15G och dem flyger även med G-dräkter vilket inte helt kan jämföras med skinnställ:P
 
Last edited:
Fan va sjukt, går ju som fan. Lite balls krävs det allt för att köra fullt med den ;)

CCX, jag har väntat på att få se lite klipp på S1000rr som körde mot en del bilar, men har inte sett någon. Hade vart kul med en lite mer "normal" hoj. Hörde att han klarade sig mot de flesta bilarna nämligen :)

Hade varit riktigt kul att komma på ett sådant event nångång och testa hojen mot superbilar, visst ja har ingen superhoj, men en lite lättad, trimmad och drevad gsx-r 1000. Jag och min kompis skulle kunna komma, han har en s1000rr :)
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top