Custombuilder
Ny medlem
Tjena, detta är då ang min suzuki Gt 125 -83 som jag ägt nu i flera år.
Har tyvär ett problem med den som varit sen jag köpte hojjen:
Hojjen kan helt plötsligt sluta tända på högra cyllindern.
hojjen är en 2-takt
jag har bytt båda tändspolarna, tändkablar, tändhattar och tändstift utan skillnad.
efter att jag var ute och skulle test köra hojjen igår så började den sluta tända ganska direkt efter jag starta den. kollade tändhatten för att se om de va nå skit eller att den hamnat fel men nej, kliniskt rent och satt perfekt. Därimot märkte jag att när jag höll tändhatten precis ovanför tändstiftet så började gnistan hoppa mellan tändhatten och stiftet (1-2 cm) och cyllen börja tända någorlunda men så fort jag satte på den ordentligt så sluta den.
efter motorn blev varm så funkade den igen på båda cyllindrarna.
någon som har någon idé på va det kan vara? och är det något ni inte förstår är det bara att fråga, hade lite svårt att förklara detta problem
Har tyvär ett problem med den som varit sen jag köpte hojjen:
Hojjen kan helt plötsligt sluta tända på högra cyllindern.
hojjen är en 2-takt
jag har bytt båda tändspolarna, tändkablar, tändhattar och tändstift utan skillnad.
efter att jag var ute och skulle test köra hojjen igår så började den sluta tända ganska direkt efter jag starta den. kollade tändhatten för att se om de va nå skit eller att den hamnat fel men nej, kliniskt rent och satt perfekt. Därimot märkte jag att när jag höll tändhatten precis ovanför tändstiftet så började gnistan hoppa mellan tändhatten och stiftet (1-2 cm) och cyllen börja tända någorlunda men så fort jag satte på den ordentligt så sluta den.
efter motorn blev varm så funkade den igen på båda cyllindrarna.
någon som har någon idé på va det kan vara? och är det något ni inte förstår är det bara att fråga, hade lite svårt att förklara detta problem
