Suzuki gt 125 problem!

taberg07

Ny medlem
Gick med
17 May 2011
Ort
taberg
Hoj
ducati 750s
tjenare!
har en gt 125 x4 -82 ståendes som jag vill ha igång och som det är nu går den hyfsat bra men när den kommer över 7 tusen varv eller i uppförsbacke känns han dock riktigt orkeslös.

jag har kollat på tändstiften och det ena ser hyfsat ut men det andra är lite väl ljust o torrt.

Testade då att byta munstycke från 100 till 150 men blev absolut ingen skillnad på stiftet som skockade mig men den gick mycket sämre! :va

Jag har pillat lite med brytarna men tror det behövs mer så om nån har exakta mått på hur de ska vara ställda skulle jag vara väldigt tacksam!:hihi

men som sagt om det är någon som har lite förslag eller tips på hur jag ska gå till väga skulle det hjälpa mycket,
tack på förhand!:)



skulle kunna lägga upp en kort video om det hjälpte..
 
Hej, börja med att kolla att du har tillräcklig spänning när du kör. Jag har haft liknande symtom när batteriet inte varit laddat. Jag märkte det iom att det varvade fritt med lyset avslaget och kroknade totalt på högre varv med lyset påslaget.
Titta på brytarna så kontaktytorna är plana och parallella.

Tändförställlningen ska vara 22° ±2°
22°=1,93mm före övre dödpunkten
Brytaravstånd 0,30-0,40

Lycka till:tummenupp
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top