Suzuki GSXR600 vill inte starta

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Har en Suzuki GSXR600 ifrån 1998 som inte vill starta här efter vintern.
När jag drar om nyckeln surrar inte bensinpumpen så jag misstänker att det kan vara något med den, vad kan jag kolla/göra för att se vad som hänt?
Startmotorn går inte heller runt när jag trycker på startknappen, kan detta ha något med att bensinpumpen inte går igång??

Har förövrigt fulladdat batteri, full tank med k-sprit samt kollat och smörjt upp säkringen för ignition.

Dödarknappen???

Dödarknappen???
Har varit trasig sedan jag köpte den så den är borta. Bensinpumpen borde väl ändå surra när man drar runt nyckeln även om dödarknappen är intryckt?

Du håller in kopplingshandtaget, har dödarn i rätt läge, stödet uppfällt eller neutralen i osv?
Yes. Men stödet ska väl kunna vara nedfällt när man startar?

Är batteriet bra jordat till ramen?
Har inte varit något tokigt förut och alla lampor och displayer fungerar utmärkt nu när jag drar om tändningsnyckeln.

kolla så att det är kopplat rätt och inte ärgat på något sätt vid dödarknappen. vrider du på nyckeln och dödarknappen är på off så går inte startmotor och bensinpumpen primar inte. på en suzuki (bl.a.) så måste man dra in kopplingen för att bensinpumpen och startmotorn ska gå igång om den ligger i växel och stödet är nere.

hade jag varit du så hade jag kontrollerat kopplingen eller vad som nu sitter där istället för dödarknappen noga. varför man vill koppla förbi den har jag ingen aning då dom kostar knappt något alls på ebay.

MVH Phille

Problemet fixat, det verkar som att det var glapp i tändningslåset. Tackar för alla svar.

Ska ta en titt efter en dödarknapp om de är billiga, kanske ändå kan vara något :tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman