Suzuki Gsxr 750 k5 hackar..

Sunndinn

Ny medlem
Gick med
26 Dec 2012
Ort
Sundsvall
Hoj
Suzuki GsxR 750 k5
Hallå.

Har en fundering ang min Gsxr 750 2005

Har haft Mc:n nu 1år, service gjordes vid 2400 mil med stift, olja, bromsvätska osvosv.
Har nu gått 2900 mil.

Nu idag när jag var ute och körde så skulle jag köra om en bil på E4 och då började den blöddra/hacka och gick inte upp i hastighet fast jag gasade, bara hackade. Sen släppte jag gasen och började gasa igen, då gick den som vanligt!

Sen skulle jag stanna vid ett rödljus och då svajjade tomgången lite och när jag skulle iväg så hackade den lite igen, men sen gick den bra igen.

Kan det vara stiften som behöver bytas igen?
Någon som har haft liknande problem?

Tacksam för svar! :)
 
Misstänker att TPSen har börjat ge upp. Det skulle förklara blödder, svajig tomgång och att den sporadiskt går bra.
Vissa modeller är kända för att ha kass TPS, vet dock inte hur det är med din. Det är enkelt att mäta upp den, titta i en manual för rätt mätvärden.

Lycka till! :)
 
Misstänker att TPSen har börjat ge upp. Det skulle förklara blödder, svajig tomgång och att den sporadiskt går bra.
Vissa modeller är kända för att ha kass TPS, vet dock inte hur det är med din. Det är enkelt att mäta upp den, titta i en manual för rätt mätvärden.

Lycka till! :)

Tack så mkt! Ska kolla upp det idag :D
 
Tack så mkt! Ska kolla upp det idag :D

Tror också på tps givaren, har haft det problemet själv men då hjälpte det med att smörja upp den med kontaktspray.
Vid montering igen så måste den ljusteras i rätt läge och det ser kan på displayen efter bygling av en kontakt under kutsen.
 
Tack ThomasS! kan du förklara lite mer om hur man justerar den i rätt läge? Hur man gör med mer detaljer osv! Vore väldigt tacksam för det!
Har inte skruvat hojj så mkt i mina dagar!
 
Det sitter en kontakt under passagerarsadeln som ska byglas och då ser man ett streck på displayen och det ska vara i mitten om tps står rätt.
 
Tack för sjukt bra hjälp alla! Har bara två frågor kvar, ska hojen vara på när man kollar felkoderna? Och efter man byglat om osv, och man ska sätta tillbaka allt till rätta, är det några inställningar som måste göras då?
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top