Suzuki GSXR 750 -96

svantestorm

Die Hard MC
Gick med
1 Mar 2006
Hoj
Yamaha R6 -01
Suzuki GSXR 750 -96
Ge mig nackdelarna med att skaffa en sådan hojj innan jag drar och kollar på den :)
tack..

Även kallad "glas" motorn. :)
Ne men den är bra över det hela, men akta dig för kamkedjespännaren.
Bästa är ju om du köper en 98 eller nått.

Har provkört en sådan när jag skulle köpa hoj, dock blev det inte köp pga den var lite risig iofs var priset schysst men iaf

Hojen kändes sportig o stark, rolig, nog väldigt lätt att åka bakhjul på!
Så är den fin och motorn känns bra/hel så köp!

På minus sidan: Extremt sportig körställning, ganska hög bränsleförbrukning, ca 0,8l/mil.

På plus sidan: Otroligt bra prestanda för en billig peng!

//Tobias

Det låter som en hyffsad hojj än så länge.... :)
Varför hade du valt en 98a? Vad är den stora skillnaden?

98-99 har insprutning, 96-97 har förgasare.

Edit: Insprutning = betydligt bättre mellanregister, lägre bränsleförbrukning, något högre toppeffekt (132 istf 128 hp) men även lite ryckigare gång. Utöver motorn så fick den även ett vettigare kåpglas som standard (=> man ser instrumenten även om man är > 1.80)

Last edited:
Inte så mycket nackdelar, ganska robusta hojar! Kolla att kamkedjesträckaren är i bra skick (inget rassel vid avslag på gasen) och allmänt skick på den, dvs alla lager, helt å rent osv.

Har själv en -98:a som jag är mycket nöjd med. Inget strul över huvud taget. Går bra i alla väder och är en maskin som jag får ut massor av kul körning med, såväl på gata som bana. Relativt bra inköpspengar. Försäkringsmässigt är den riktigt OK, framför allt i förhållande till vad andra nöjesmaskiner kostar.

Jovisst….min hoj har en icke fungerande styrdämpare, inget ovanligt enligt min servicekille, men det är inget som påverkar funktion nämnvärt. Originaldämparen är mer av en förvuxen cykelpump och fyller ingen direkt funktion enligt mig.

Good Luck

kör en -98 och är tycker det är en mkt bra hoj för pengarna kanske den bästa om man kör mkt bana. Förutom den ryckiga insprutningen men den känner man inte av så mkt om man kör gata. Fick byta kamkedjesträckaren och bromsskivor, i övrigt inget strul KÖP! :)

Jovisst….min hoj har en icke fungerande styrdämpare, inget ovanligt enligt min servicekille, men det är inget som påverkar funktion nämnvärt. Originaldämparen är mer av en förvuxen cykelpump och fyller ingen direkt funktion enligt mig.
Min förra -98 hade ingen alls, led sällan av det. Min -99'a har en, men den är kronslut :( Och det märks tydligt när man drar på med ordentligt nerlägg ut ur kurvor, då skulle en eftermarknads ge en mycket lugnare hoj. Men så kör man ju å andra sidan inte på gata, så då är det sak samma.

*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage