Suzuki GSXR 750 -91 ombyggd till -05

Pinjong

Medlem
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Suzuki
Jag har en bekants bekant bekant som påstår sig ha en Suzuki GSXR 750 -91 ombyggd till -05. Han vill sälja den för 22 000 NOK. Vad krävs för denna ombyggnad, för mig känns det som inte en skruv är lika mellan de årsmodellerna. Men jag har ingen större kunskap i ämnet, vad krävs för detta? Det bör tilläggas att denna person är av en viss tvivelaktig natur. Alla varningsklockor ringer, min gissning är att ramnummer/papper kommer från en gammal -91 som är satt på en stulen -05. Ramen är väl inte ens lika mellan de årsmodellerna? Har han isf satt dit det gamla ramnummret.

-91 har vaggram, fuggar, är väl luft/oljekyld och ser helt annorlunda ut, enda likheterna är väl att dom har motor, hjul och går på bensin... Du har nog hittat svaret själv, högst tvivelaktigt, och ja, alla mina varningsklockor ringer också. Lägg pengarna på något annat!

Finns i princip ingen likhet mellan en gammal oljekyld gixxer och en modern vattenkyld.

Båda är fyrcylindriga fyrtaktare men mer likheter än så finns nog inte.

Ramen är helt annorlunda och för att operera in en modern motor i en gammal ram (eller vice versa) krävs det väldigt mycket jobb. Äldre motorn är betydligt större (mindre kompakt) än den nya, sen är ju infästningar och motorutformning något helt annat på den nya.

Om han byggt om en -91:a till en -05:a så har han väl förmodligen bara klätt den i en -05:as kåpor. Mer avancerade projekt än så ägnar sig folk nuförtiden sällan åt.

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back