Suzuki GSXR 750 -88

velox

Driver
Gick med
16 May 2008
Ort
Alingsås
Hoj
Suzuki GSX-R 1100 -88
Funderar på att köpa en Suzuki GSXR 750 -88 som första hoj.

Undrar nu om det är en bra hoj och vad man ska tänka på när man köper.

:va
 
Tycker det är en bra och trevlig hoj, hade själv en som första hoj. Enda problemet jag hade var att membranen i gasarna var slut, men det var enkelt och billigt att byta. Som sagt en trevlig hoj jag fick många trevliga mil med, samt numera en riktigt billig försäkring på dom.
 
Ja det kan det def. vara om du hittar en i bra skick (vilket dessvärre är lite marigt numera). Lite klassikervarning på de hojarna så de som sitter på fina originalex brukar vilja ha allt mellan 20-35k. Kika även på modell 90, anses allmänt som en av de bästa årgångarna av modellen utöver den första årgången 85 (nästan omöjliga att hitta i bra skick)

Försök hitta en hoj i så nära originalskick som du kan, det är mitt stalltips. Undvik trimmade/dynojettade hojar. Sen är det bara att köra begkollen modell noga så att du inte köper ett rullande renoveringsobjekt (har ett bra dokument med checklista om du vill ha). Kolla kåporna efter tecken på lagningar (även insidan), originalplast är svindyrt och sprickor i kåpornas infästningar vanligt.

Motor och vxllåda tål mkt stryk på den här modellen men självfallet måste du kolla noga så att växlarna inte hoppar ur, att motorn drar och varvar ur som den ska, att den inte läcker olja någonstans och att det inte slamrar, rasslar, knackar eller tickar onormalt (kan vara svårt att avgöra på en äldre motor dock, de låter klart mkt mer än moderna hojar).

Originaldämparen bak brukar säcka efter ett antal tusen mil, är den bytt är det bra och gör underverk för väghållningen.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top