Suzuki GSXR 1000 vs Yamaha YZF R1

2fast4Some skrev:
Har provkört olika årsmodeller av R1. Min personliga uppfattning jämfört med min gixxer 01 är SLÖ dvs jag märker en ganska stor skillnad mellan dem. Detta gälller fram till r1 03.

stämmer ju knappast... -02 och -03 är samma maskin, de är dessutom slöare än 98-01 med fuggar.

2fast4Some skrev:
Skickar pm för du har missuppfattat.
ok, du menar till och med -03... sant Men gamrettorna är det bra klös i, men mellanregistret saknas i jämnförelse med R1000 och det är ju där man är oftast så den kan verka tröttare om man kört R1000 innan..

gsxr-r1

Har kört både r1an98-01, och har en gsxr-02 samt en gammelgixer 87a
Den gamla är förhållandevis lätt men om den gått mer än 3000mil så är den rätt slut i dämpare mm.Senare årmodeller blev änu sämre på krokvägar eftersom vikten ökade hela tiden.Tror inte du hittar nån gammal fin hoj så om det inte är för försäkringen eller att du bara har 20-30 tusen så ska du nog köpa en 01ans gsxr mest hoj för pengarna ca50-60 tusen.R1an tycker jag känns slöare och lite omodern tills 03,men är för dyr.CBR 900 till 01 känns slö,så då ska du nog ha en 02a men den är betydligt dyrare.

Så köp en GSXR1000 01a eller en 750 lite billigare effekten räcker,massor med delar finns också om du vill köra halv/trafik

patrikbk skrev:
Tjena !!!

Har nu sedan en tid brottats med beslutsångest och vänder mig nu till er för tips och tankar......

Har sorterat terrängen och kommit fram till att det känns som det i nuläget står mellan två hojar. (Alternativt 4)

Gixxer 1000 eller R1 ??????

Hade tänkt mig att lägga mig på årsmodellerna 1999 - 2001 då dessa passar min plånbok bäst.....

Någon som har erfarenheter från dessa hojar är välkomna med tankar och funderingar !!!!

Har tidigare kört: Gixxer 750 -1997, VTR 1000F, TL 1000S

Måste villigt erkänna att man stundtals känner en viss förkärlek till twin och funderar mellan TL 1000R och VTR SP1 också.......

Fan vad kluven man är nu då !!!! :huvet

Hur som helst vore det uppskattat med lite tips och "vägledning" i frågan samt en tämligen avgörnade faktor: FÖRSÄKRING !!! (?)

Tack på förhand !!!!

/Patrik. :yoparty

Back