suzuki gsxr 1000 k7

spyan

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2003
Ort
Tjörn
Hoj
CBR 1000RR
så här kanske den ser ut ?
 

Bifogat

  • GSX_R_K7_01.jpg
    GSX_R_K7_01.jpg
    75.6 KB · Visningar: 1,862
  • GSX_R_K7_02.jpg
    GSX_R_K7_02.jpg
    32.3 KB · Visningar: 1,247
Riktigt fet, gillar det mesta utom backspeglarna.
Lite för mycket touring över dessa typer av speglar.

Ingen data angående vikt, effekt och toppfart ?
 
burner skrev:
2472253 Riktigt fet, gillar det mesta utom backspeglarna.
Lite för mycket touring över dessa typer av speglar.

Speglarna är det lilla problemet, dom ska ändå bort.

Framlampan ser det ju värre ut med, men annars såg det bra ut..
 
Ser ni likheterna
 

Bifogat

  • post-18-1158675731.jpg
    post-18-1158675731.jpg
    36.7 KB · Visningar: 285
  • post-18-1158676010.jpg
    post-18-1158676010.jpg
    28.6 KB · Visningar: 432
Framlyktan är en klar försämring enligt mig! Även backspeglarna! Men dem kan man ju byta!
 
Varför två lika stora burkar som K5/K6 har?
Ryktena har sagt två st små som R600 och R750 har och jag hoppas personligen att det stämmer.
 
sandstream skrev:
2472308 Varför två lika stora burkar som K5/K6 har?
Ryktena har sagt två st små som R600 och R750 har och jag hoppas personligen att det stämmer.

Ja det vore ju sjukt och klämma på två jätteburkar:va

iofs bryr jag mig inte om orginalburkarna dom åker av från dag ett,
bara att hoppas det finns ett bra helsystem och pcIII,a när dom börjar
sälja hojen.
 
Sniper skrev:
2473245 Är det någon ny norm för avgasrening :va

Avgas och bullerkrav.
Räkna med att de flesta hojar som presenteras nu kommer ha jätteljuddämpare.
 
majtii skrev:
2472592 EURO3 är svaret.
Jag är väl medveten om vad EURO 3 är (börjar gälla 2007-01-01) men med tanke på att man lyckats med så små burkar på R600 och R750 var min förhoppning att R1000 skulle få samma storlek på sina burkar (dock 2 st för att kompensera för den större motorvolymen).
R600 och R750 kommer att ha kvar samma burkar 2007 enligt den info jag läst mig till.

Suzuki kanske skulle ha funderat på seat-pipes istället även om det är sämre för totalvikten och balansen.
 
sandstream skrev:
2473315 Jag är väl medveten om vad EURO 3 är (börjar gälla 2007-01-01) men med tanke på att man lyckats med så små burkar på R600 och R750 var min förhoppning att R1000 skulle få samma storlek på sina burkar (dock 2 st för att kompensera för den större motorvolymen).
R600 och R750 kommer att ha kvar samma burkar 2007 enligt den info jag läst mig till.

Suzuki kanske skulle ha funderat på seat-pipes istället även om det är sämre för totalvikten och balansen.


med uppdragna ljud dämpare flyttar man upp tyngdpunten !!
läste i mcn att nya k7 kommer att ha tanken under saden som hondan och r1,för att få ner tyngden och även få tyngdpungten mer centrerad,med dessa ändringar skulle chassit bli mera lätt hanterligt och stabilare.
 
Måste erkänna att jag tycker att gsxr1000 var mkt snyggare 02-03-04! :va
 
sandstream skrev:
2473315 Jag är väl medveten om vad EURO 3 är (börjar gälla 2007-01-01) men med tanke på att man lyckats med så små burkar på R600 och R750 var min förhoppning att R1000 skulle få samma storlek på sina burkar (dock 2 st för att kompensera för den större motorvolymen).

Finns inte plats till att dubbla uppsättningar under motorn som R600/R750.
 
Back
Top