Suzuki gsxr 1000 k7 startar inte

ÜberHeinz

Learning by doing
Gick med
4 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSXR1000 07, KTM 660 SMC 04, KTM 450 EXC 03, Honda CB1300 06 Såld
Hej,

Min Suzuki gsxr 1000 k7 startar inte..

Har fungerat problemfritt så länge jag haft den till nu då jag kopplade in skyltbelysning dvs satte tillbaka original inför besiktningen. Vet dock inte om det kan ha påverkat men det var efter det den inte ville starta. Kopplar jag bort belysningen startar den inte ändå.

-Batteriet är laddad och OK

-Inga felkoder syns

-All el fungerar

-Bränslepumpen går igång fint

- Inget klickljud när man startar utan den e bara död o strålkastaren släcks vid intryckt tändning

-Säkringarna är hela

Är det startspärr vid kopplingshandtaget / stödet som är paj?

Var sitter den? Eftersom man måste hålla koppling intryckt vid start och ha stödet uppfält om man har växel i vid start.


Tacksam för hjälp/tips
 
Beteendet är samma som när man försöker starta med stödet nere å växel i, då dippar oxå halvljuset å inga klick lr dylikt, brytaren för stödet är iaf på min k6 en vanligt mekanisk tryckknapp som sitter vid stödet, kolla den:)
 
Men om det inte funkar ens om du har friläget i, borde det ju inte vara någon av de andra säkerhetsbrytarna?
Tror mer på att det är den höga strömmen vid startmotorkörning som är kruxet - dåliga anslutningar, trasigt batteri, fel på startmotorn?
 
Men om det inte funkar ens om du har friläget i, borde det ju inte vara någon av de andra säkerhetsbrytarna?
Tror mer på att det är den höga strömmen vid startmotorkörning som är kruxet - dåliga anslutningar, trasigt batteri, fel på startmotorn?

Du måste ändå sluta kretsen vid kopplingshandtaget för att kunna starta, även om du har friläge i.
 
Beteendet är samma som när man försöker starta med stödet nere å växel i, då dippar oxå halvljuset å inga klick lr dylikt, brytaren för stödet är iaf på min k6 en vanligt mekanisk tryckknapp som sitter vid stödet, kolla den:)

Har kollat gjort rent o smörjt mekanskika tryckknappen. Blir ingen skillnad
Håller även in den med kopplingshandtaget intryckt o försöker starta men ingen skillnad.
Har även kollat brytaren vid opplingen oxå. Men den ser bra ut o smörjt me 556 kontakterna.

Har fungerat som en klocka tidigare.
 
Fick springa igång den. Då startade den fint. Körde den varm men sedan var det samma fel. Kan de va batteriet ändå? Om den gick o springa igång borde inte kopplingsgivaren o stödet vara ok då?
 
Låter som batteriet. Tappar för mycket ström när du kör på startmotorn. Och när du springer igång den belastar du inte batteriet.Prova med ett nytt batteri så ska du se att det löser sig..
 
Fick springa igång den. Då startade den fint. Körde den varm men sedan var det samma fel. Kan de va batteriet ändå? Om den gick o springa igång borde inte kopplingsgivaren o stödet vara ok då?
Stödkontakten är ju hel isof men koplingskontakten kan vara kass ändå.
 
Känner igen problemet. Du vet ju att batteriet är schysst. Du har precis varit och fipplat med elen i bak.
Jag skulle kolla startreläet som också är huvudrelä. Det finns många andra orsaker som kan göra att motorn inte startar, men att inte ens startmotorn går gör att jag tycker du ska kolla det. Pröva känn efter glapp och testa igen, annars ta isär kablarna och sätt ihop igen. Har du voltmeter kan du ju mäta också.
 
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Back
Top