Suzuki Gsxr 1000 K5 vs Zx10r!

Robbano

Robbano
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ingen...
Hej!

Nån som skulle vilja ge mig lite jämförelse dessa hojar emellan. Står i valet och kvalet vilken jag ska köpa.

Om nån dessutom har en att sälja. Vänligen skicka pm.
mvh Robban :)

Hej!

Nån som skulle vilja ge mig lite jämförelse dessa hojar emellan. Står i valet och kvalet vilken jag ska köpa.

Om nån dessutom har en att sälja. Vänligen skicka pm.
mvh Robban :)

Lätt val K5!
Lättare att åka fort med K5 än ZX10 då K5 har betydligt bättre chassie samt motor som har en gämn effektkurva.

Jag vet jag upprepar mig i liknande trådar, men återigen - köp den du gillar bäst. Prestandamässigt skiljer det för lite för att spela nån roll, och nästan alla åsikter du kommer få baserar sig på känslomässiga preferenser.

Har kört bägge och dom är nå jävulskt festliga :)

Smaken är som baken

Valde oxå mellan dom. Köpte en Suzuki för att jag bara ägt Suzuki & ingen Kawa. Säkert lika bra köp båda två.

Hur ligger dom till i pris? Är det 2005 års modell som du tittar på`?

//H

Har själv en zx10r -05 och är helnöjd:tummenupp
Men har samtidigt inget ont att säga om K5:an
Riktigt fina cyklar båda två.
Mitt råd är titta,prova,lyssna,kän och kläm och köp den du fastnar mest för!:yoparty

mvh bananen:banana

Har själv en Sucka 1000k6,som jag kört en säsong. Helt underbar hoj:tummenupp ,men börjar bli sugen på att byta till en ZX10á vilken jag är övertygad om också är en superhoj. Har du inte möjlighet att testa båda får du gå på magkänslan,och du lär bli helnöjd vilken du än väljer.:)

Jag tittade på båda..provkörde en av dom Gixxern..

Anledningen till att den inte gick vidare till provkörning var att sittställningen var usel.. ( 05 och 06 )..

Skulle aldrig palla åka 2 timmar med en zx10r...
Kanske hade funkat om man fixat och donat med andra fotpinnar i annat läge osv men jag orkade inte..

Gixxer känns mindre, mer lätthanterlig och roligare !

Effektmässigt vet inte jag om det skiljer så mycket dom i mellan och igentligen så spelar det ingen roll..

Men jag tyckte gixxer såg snyggare ut och jag satt faan så bra på den...

Och till den viktigaste frågan vilken är snabbast ?!! jag har hört att zx10 04 05 ska vara en av dom brutalaste hojar som finns.

Last edited:
Lyfter en jätte gammal tråd med lite funderingar.

Hur är en zx10r-04/05 jämfört med en Gsxr k3/k4 ?

Har någon erfarenhet av båda hojarna?

ZX10R 04-05 ligger i en annan division än GSX-R 1000 03-04...du måste upp i GSX-R 05-06 för att bli jämbördig anser jag.

zx10r är brutalare - mer körglädje enligt mig.....har provat zx10r -06 och gixxer k7.....väljer zx10r alla dagar i veckan, sen är den ju snyggare också, är kankse omedvetet partisk. provkör båda innan du bestämmer dig!! :yoparty

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon