suzuki gsxr 1000 k2

Gick med
19 Dec 2005
Ort
skåne
Hoj
yamaha yzfr1 2007
någon som vet jag har köpt ett slip on och monterat men hur kopplar man ur
servo motorn f1 lyser men har fått den att slockna jag har hört att man ska klippa av en kabel men vilken:huvet :huvet :va
 
Åååhhh nej nu har jag också blivit en sådan här jobbig mupp som bara skriver:

Sök på forumet så finner du svar:tummenupp
:mad: :mad:
 
någon som vet jag har köpt ett slip on och monterat men hur kopplar man ur
servo motorn f1 lyser men har fått den att slockna jag har hört att man ska klippa av en kabel men vilken:huvet :huvet :va

Stämmer, det är en kabel som man kan peta lös från boxens kontakt. Vilken det var kommer jag inte ihåg. Jag har ett papper som ligger tillsammans med helsystemet som jag hade på min 01'a. Om jag kommer ihåg det kan jag kolla nästa gång jag är till garaget. (Antagligen har du redan fått svar då, och med 100% säkerhet så är det fortfarande vinter, massor av snö och svinkalt!)

mvh
Ola
 
kabeln är svart med en brun rand sitter i andra raden andra kabel från kanten, klipp inte fel har för mig de fanns flera svart bruna när jag klippte min
 
kabeln är svart med en brun rand sitter i andra raden andra kabel från kanten, klipp inte fel har för mig de fanns flera svart bruna när jag klippte min
 
Nu ska jag ställa en dum motfråga:

Varför gör ni på detta viset?
 
då måste jag fråga dej om de finns något annat att göra????:va

Ja!!! Den sladden klipper man bara när man monterar helsystem enligt min mening. Har gjort det misstaget själv en gång i tiden att jag kopplade ur avgasporten med slip-on monterat.

Många verkar tro att den går bättre med den urkopplad.
FEL FEL FEL!!!
Man tappar en massa vrid utan den. Min gick att gasa upp på 3:an ganska lätt innan men det funkade inte sen...
 
de är lite skillnad på bolt on och slip on också, slip on på gixxern har mellanrör med som ersätter orginal med avgasport det är därför felindikeringslampan blinkar
 
Ja!!! Den sladden klipper man bara när man monterar helsystem enligt min mening. Har gjort det misstaget själv en gång i tiden att jag kopplade ur avgasporten med slip-on monterat.

Många verkar tro att den går bättre med den urkopplad.
FEL FEL FEL!!!
Man tappar en massa vrid utan den. Min gick att gasa upp på 3:an ganska lätt innan men det funkade inte sen...

Den går bättre med den urkopplad.
Fick min K1 bänkad före och efter. Jag fick mera vrid med avgasporten bortplockad. Fick upp min på fyran lätt.
 
Den går bättre med den urkopplad.
Fick min K1 bänkad före och efter. Jag fick mera vrid med avgasporten bortplockad. Fick upp min på fyran lätt.

Hur e det möjligt??? Den sitter väl där för att öka vridet i mellanregistret. Konstigt att min med avgasporten inkopplad och bolt-on så kunde man gasa upp den på 3:an. Sen när jag kopplade ur avgasporten så fick man rycka i styret också för att få upp den på 3:an. Min gick sämre iaf!
 
Back
Top