Suzuki GSXR 1000 K1 vs K3

TotalSatan

SouthSider
Gick med
25 Sep 2003
Hoj
KTM 990 SM, HD1200 Bobber
Vet inte om detta redan behandlats men jag frågar i så fall igen.

Är på väg att köpa en Gixxer 1000 K3 .. men hur är dom i jämförelse med K1, K2 som man kan få för en bra slant billigare. Både i inköp och försäkring. Har provkört K3´an nu och den var ju helt fantastisk men desvärre ingen erfarenhet av K1 och K2 alls.

Är det någon som hjälpa mig ?

Det var länge sedan jag körde dom modellerna, men jag tyckte inte det var någon jätteskillnad mellan dom.

01 och 02 är riktigt bra modeller det med.

Sitter samma motor i K1 K2 K3 K4, jag tycker både ramen och utseendet är snyggare, och även att den ser smidigare ut.

K3 är något smidigare, men alla dom 01:or som jag har ägt, har gått fruktansvärt bra. Förutom utséendet, är det inte stor skillnad.

K3 är något smidigare, men alla dom 01:or som jag har ägt, har gått fruktansvärt bra. Förutom utséendet, är det inte stor skillnad.

Då det är samma peng skulle jag satsa på K3 framför K1 el K2, försäkringskillnaden är säkert försumbar. Men det är jag det:)

Det sjuka är att folk begär lika mycket för sina k1 k2:or som säljare begär för sina k3:or

K1/K2 är identiska förutom exteriört som dekaler/färgschema.

På K3/K4 har man tweakat lite mer här och där: förstärkt ram, nytt avgassystem, nya radialmonterade bromsar, uppgraderingar av sprutet mm mm. Vikten är ett par kilo lägre, man har några hästar till och runt 10% bättre vridmoment.

Om det är en skillnad i körupplevelse tja det finns det säkert olika uppfattningar om. Fantastiska hojar är det iaf :tummenupp:tummenupp

Jag har testat K3 o den var ju helt underbar. Killen på mcfirman sa att tanken på K1 är större o lite bredare där man vill klämma åt med benen o därför blir inte "ett med hojen känslan" lika bra på K1.

Japp .. det kommer bli K3
Hämtas nog på Måndag =)

det skiljer inte mycket mellan k1 och k3 samma motor/ram fast bakramen är skruvad på annat sätt på k3 an. plus annat utseende.. k4 :an fick ca 4 hk mer än föregående och 3nm mer i vrid... det tack vare andra oljekanalen i motorn som gav mindre motstånd.. kolla i tidningen bike / begangnat guiden där hittar du all info om alla modeller...
Försäkringpremien är i stort sett lika på k1 k2 och k3 då det är 118 kw i alla tre..

Back