Suzuki GSXR 1000 -08 slipon

alex_112

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2007
Hoj
Honda CBR1000RR Repsol
någon som kan tipsa om sjysst slipon till en Gixxer 1000 -2008? har ett GPR slipon med dubbla pipor idag men tycker inte det är speciellt snyggt så hade velat haft en singel dämpare, gärna så kort som möjligt typ som GPR M4 systemet men det låter lite väl mycket :(

Tacksam för alla svar jag kan få :)

Ha de gott!

Kolla på ebay, finns en hel uppsjö med olika system/slip-on till bra priser. Gillar både akrapovic och Yoshimura R77. Men de är ju lite dyrare än GPR mfl

Schysst:) men jag har fastnat för r55 systemet men hittar inte det till 1000cc:(: Vet någon vart man kan få tag på det

Nu köpte jag iofs min hoj med helsystem en singel-dämpare á la Hayabusa deluxe-stor och ful. Var fan omöjligt att hitta en annan dämpare som skulle passa på detta helsystem. Slutade med att jag köpte ett beggat slip-on av en kille och åkte till en firma som svetsar avgassystem. De kapade och ändrade lite på systemet, vidgade slip-on pipans mynning en aning och vips så passade allt perfekt. Kostade mig en tusing för beggade dämparen plus ca 800 för arbetet. Är nöjd i alla fall, looken på hojen blev som jag ville ha den.

a va fan :) det är ju så satans rått... vad finns det som är likvärdigt? :)

Det är ju ingen Rocket science att få ett sådant att passa på din 1000, tillgång till en mekanisk verkstad och lite tålamod, alternativt svänga förbi någon som håller på med rör, typ Ferrita (eller liknande) så kan de hjälpa dig göra ett adapterrör. :)

Tänk dock på: Har du tagit bort katalysatorn på din hoj och kör bara ett r55, kommer grannarna veta när du åker och kommer hem på dagarna. :hej

Det är ju ingen Rocket science att få ett sådant att passa på din 1000, tillgång till en mekanisk verkstad och lite tålamod, alternativt svänga förbi någon som håller på med rör, typ Ferrita (eller liknande) så kan de hjälpa dig göra ett adapterrör. :)

Tänk dock på: Har du tagit bort katalysatorn på din hoj och kör bara ett r55, kommer grannarna veta när du åker och kommer hem på dagarna. :hej

okej!

Vad hittar jag bra priser på dom systemen?
om man jämför med ett megaphone ljud mässigt? hur är det då? för det tycker jag låter lite för mycket :P

okej!

Vad hittar jag bra priser på dom systemen?
om man jämför med ett megaphone ljud mässigt? hur är det då? för det tycker jag låter lite för mycket :P

Ebay är din vän! :)

Jag har aldrig ägt en megaphone, men det är väll 0 ljuddämpning i en sådan, r55 är i alla fall en dämpare, alltså tar den bort lite. Vill tro att du inte behöver oroa dig. :)

okej!

Illa att inte yoshi kan ha det till 1000cc, det finns ju ganska många sådanna modeller till cbr1000rr mm? eller är det någon som vet vad det finns för andra märken som tillverkar några liknande?
känns som det blir sånt projekt om man ska ta hem ett och börja bygga om det direkt :(

Det är bara fram med svetsen... Hade samma dilemma.
Riktiga fula slipons så köpte från en honda cbr 1000RR 08 och svetsade
bild

Yoshimura R77

Det är bara fram med svetsen... Hade samma dilemma.
Riktiga fula slipons så köpte från en honda cbr 1000RR 08 och svetsade
bild

Yoshimura R77

snyggt :) ska du sälja det :D
fan vad läckert det blev! helt sjukt kär i den dämparen.. blir till att lägga en order på ebay när jag sålt mitt gpr system!:yoparty

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025