Suzuki Gsxr 1000 -01, av klippt svart kabel??

Spykez

Superbike
Gick med
14 May 2003
Hoj
GSXR 1000
Brevid batteriet är en svart kabel av klippt och isolerad?
Varför klipper man av den?
Vad är det för kabel?

cRoC skrev:
Kolla vart den går. Kanske leta upp ett elschema :)

Har inte hojen så att jag kan kolla det, tänkte bara om det var vanligt att klippa den. Ska kolla upp det när jag får hem hojen:)

T.Bergström skrev:
Har inte hojen så att jag kan kolla det, tänkte bara om det var vanligt att klippa den. Ska kolla upp det när jag får hem hojen:)

Var på nätet och kollade. Tror att denna kabel är avklippt för att inte Fi lampan ska krångla när det sitter på ett Hel system yoshimura trioval på min hoj. Läste något tidigare inlägg här på sporthoj att man måste klippa en kabel för att inte Fi ska krångla??? DU som har en Gsxr 1000, stämmer min teori:)

Snacka om otur, När man får hem sin nya hoj och ska prova den så är det en 10 cm tjockt snö lager:( LLLLLLÅÅÅÅÅÅÅNG VINTER

T.Bergström skrev:
Var på nätet och kollade. Tror att denna kabel är avklippt för att inte Fi lampan ska krångla när det sitter på ett Hel system yoshimura trioval på min hoj. Läste något tidigare inlägg här på sporthoj att man måste klippa en kabel för att inte Fi ska krångla??? DU som har en Gsxr 1000, stämmer min teori:)

Snacka om otur, När man får hem sin nya hoj och ska prova den så är det en 10 cm tjockt snö lager:( LLLLLLÅÅÅÅÅÅÅNG VINTER

stämmer bra, du måste koppla ur en kabel när du kopplar bort avgasventilen annars lyser Fi lampan...

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back